حدود 35 میلیارد تومان بودجه برای تامین بخشی از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی درس علوم تجربی، ریاضی و کار و فناوری تامین شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عظیم محبی مدیر کل دوره اول آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در آئین افتتاحیه همایش دو روزه مدیران و سرپرستان منتخب مدارس شبانه روزی دوره اول متوسطه سراسر کشور در شیراز گفت: ایجاد فرصت تحصیل برای همه دانش آموزان یکی از شاخص های مهم در آموزش و پرورش است.

 
وی با بیان اینکه مدارس شبانه روزی با هدف حفظ پوشش تحصیلی دانش آموزان بویژه در مناطق روستایی و محروم  فعالیت دارد افزود: در مجموع دوره اول و دوم متوسطه حدود 3 هزار مدرسه شبانه روزی در سراسر کشور وجود دارد که افزون بر 400 هزار دانش آموز را تحت پوشش تحصیلی خود قرار داده اند.
 
محبی اظهار کرد: به منظور پوشش مناسب اوقات فراغت این گروه از دانش آموزان برنامه های مختلفی پیش بینی شده و در همین راستا اجرای برنامه خود اتکایی در طی چند سال گذشته به مدارس شبانه روزی ابلاغ شد که بر اساس آن تلاش می شود، از اوقات فراغت دانش آموزان برای آموزش مهارت های مختلف استفاده شود.
 
مدیر کل دوره اول آموزش متوسطه  وزارت آموزش و پرورش افزود: در ادامه این روند در سال جاری ارزیابی طرح خود اتکایی در دستور کار مدارس شبانه روزی قرار گرفت و بر همین اساس با معرفی 130 تن از مدیران و سرپرستان موفق مدارس شبانه روزی  سراسر کشور، این همایش با میزبانی استان فارس برگزار شده است.
 
محبی  همچنین اظهار کرد: در این همایش دو روزه ضمن برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف، از مدیران و سرپرستان  موفق در طرح خود اتکایی نیز تقدیر خواهد شد.
 
وی گفت: محتوای آموزشی این دوره شامل آموزش مهارت های مدیریتی و تبیین شرح وظایف سرپرستان مدارس شبانه روزی ،تبیین اهمیت کارآفرینی ،آشنایی مدیران و سرپرستان با الزامات روان شناختی و بهزیستی دنیای نوجوانان و  همچنین کیفیت بخشی به مدرسه بر اساس برنامه تعالی مدیریت است.
 
مدیر کل دوره اول آموزش متوسطه  وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش ما این است تا با استفاده از  فرصت مدارس شبانه روزی، زمینه لازم برای کسب مهارت های کارآفرینی در دانش آموزان این مدارس را فراهم نموده و  آنها را  برای کسب و کار آینده  مهیا کنیم.  
 
محبی در ادامه با اشاره به  تغییر ساختار نظام آموزشی طی چند سال اخیر گفت: در سال گذشته و با گذر این تغییر از دوره اول متوسطه، تغییر کتب این دوره تحصیلی نیز پایان یافته و مورد توجه و استقبال معلمان نیز قرار گرفت  و در سال تحصیلی آینده نیز در صورت نیاز تنها  تغییرات جزعی در برخی کتب صورت خواهد گرفت.
 
وی افزود: به منظور کیفیت بخشی به امر تدریس  در دوره اول متوسطه ، از سال های گذشته گروه های آموزشی به صورت فعالانه  تلاش می کنند و در همین راستا در استان های مختلف دبیرخانه کشوری در رشته های مختلف نیز فعال شده که در همین راستا دبیرخانه درس عربی به استان فارس واگذار شده است.
 
مدیر کل دوره اول آموزش متوسطه  وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در گروه های آموزشی بازسازی روش های تدریس و بازسازی ارزیابی ها  با رویکرد توجه به کار و تلاش بیشتر مورد توجه و تاکید است.  
 
وی با اشاره به  اهمیت فعالیت های آزمایشگاهی و کارگاهی با رویکرد جدید در مدارس  دوره اول متوسطه بیان کرد: پارسال حدود 20 میلیارد تومان بودجه برای تامین بخشی از تجهیزات آزمایشگاهی درس علوم تجربی و ریاضی توسط سازمان نوسازی مدارس تامین شد و امسال نیز حدود 15 میلیارد تومان با اولویت درس کار و فناوری برای این مهم پیش بینی شده است.
 
محبی با اشاره به اجرای طرح هدایت تحصیلی در دوره اول متوسطه افزود: با توجه به ساختار جدید تحصیلی، اجرای هدایت تحصیلی از پارسال از دوره دوم متوسطه به دوره اول متوسطه بازگشت.
 
وی تصریح کرد: با توجه به ابهامات موجود در اجرای هدایت تحصیلی در پارسال، به منظور رفع اشکالات این طرح نسبت به پارسال، ضمن آموزش دانش آموزان و اولیای آن ها به منظور فرهنگ سازی مناسب در این زمینه، تلاش شده تا با تعیین حد نصاب نمره لازم برای ورود به هر رشته تحصیلی  این فرایند به نحو مطلوبی اجرا شود.   

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار