در راستای ابلاغ سیاست های کلی جمعیت همایش جمعیت دریزد برگزار شد.

 لطفی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  بحث های کمی جمعیت ،نرخ باروری،نرخ رشد و کاهش مواردی که منجر به کاهش باروری می شود،ناباروری و نازایی و بحث های کیفی خانواده ، تحکیم و تعالی خانواده مانند: آسیب های خانواده،طلاق ،جلوگیری ازبیماری جسمی و روانی وسلامت خانواده را محور اصلی برگزاری این همایش عنوان کرد. 

لطفی افزود:سازمان ثبت احوال که وظیفه رصد شاخص ها و آمارهای جمعیتی کشوردارد می تواند با آگاهی که نسبت به ثبت دقیق از وقایع حیاتی مرگ،ازدواج،طلاق،مهاجرت دارد  در میزان تاثیر و برنامه های دستگاه  های دیگر بر ۴شاخص اصلی نقش مهمی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه بحث فراهم کردن دوره سنی مناسب بارداری برای افزایش باروری خانواده را در بر می گیردافزود: تلاش همکاران ما در حوزه نظام سلامت در جهت ۵ محور اصلی افزایش ازدواج ،کاهش طلاق،کاهش سقط و درمان زوج های نابارورو همچنین کاهش سن فرزند آوری به دنبال کاهش سن ازدواج است که در نظام سلامت و دانشگاه پیگیری های مربوطه انجام خواهد شد.

در راستای ابلاغ سیاست های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری و نام گزاری روز ۳۰ اردیبهشت به روز جمعیت همایش جمعیت دریزد برگزار شد.

این همایش با همکاری اداره ثبت احوال استان  برگزار شد.

انتهای  پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.