رئیس جمهوری پیشین در دیدار با سفیر روسیه در کابل، تلاش های آن کشور برای برقراری صلح در افغانستان را ستود و گفت که روسیه با استفاده از نفوذ خود می تواند مخالفان مسلح را بر سر گفت و گوهای صلح حاضر کند.

حامد کرزی: روسیه با نفوذ خود می‌تواند مخالفان مسلح را برسر میز مذاکرات بیاوردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر مطبوعاتی «حامد کرزی» امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که حامد کرزی در دیدار با «الکساندر مانتیتسکی» در باره اوضاع افغانستان و کشورهای منطقه بحث و تبادل نظر کرده است.

سفیر روسیه گفت: کشورش به برقراری صلح و ثبات در افغانستان متعهد است و تلاش می کند در این بخش با دولت افغانستان همکاری کند.

دیدار کرزی با سفیر روسیه یک هفته پس از آن صورت می گیرد که شماری از فرماندهان ارشد ارتش ، مسکو را به حمایت از طالبان متهم کرده اند و سفارت روسیه در تهران شامگاه سه شنبه با انتشار بیانیه ای این اتهام ها را بی اساس و برای خودنمائی انتشاردهندگان آن، دانست.

برخی رسانه های کشور به نقل از مقامات محلی در استان های مرزی و فرماندهان نظامی گزارش داده اند که شماری از مستشاران نظامی روسیه در نبردهای گروه طالبان با نظامیان به این گروه مشورت می دهند.

روسیه پیشتر نیز این اتهامات را رد کرده بود و گفته بود که تماس مسکو با طالبان با هدف نگرانی از استقرار گروه های مسلح مخالف در مرزهای شمالی  و ترغیب گروه طالبان برای گفت و گو صورت می گیرد و روسیه از این گروه حمایت نمی کند..

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.