مجلس سنا، رئیسان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و توزیع شناسنامه های الکترونیکی را از بحر وجود چالش در آزمون رقابتی برای بست های ریاست توزیع شناسنامه های الکترونیکی برای پاسخگویی فرا خواند.

سناتوران خواهان لغو آزمون رقابتی برای پست های ریاست توزیع شناسنامه های برقی شدندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وجود فساد در کمیسیون اصلاحات اداری سبب شده تا روند آزمون جذب کارمندان برای نزدیک به پنجصد بست ریاست توزیع شنامه الکترونیکی در پایتخت با چالش جدی مواجه شود.

سناتوران درمجلس با ابراز این مطلب خواهان لغو این آزمون شدند و تاکید می ورزند که باید  شفافیت به گونه جدی درنظر گرفته شود.

سناتور، شیرمحمد آخند زاده میگوید: "این آزمون موضوع زبان های ملی بسیار مهم بود که متاسفانه سوالات به زبان پشتو وجود نداشت و بیشتر کسانی که پشتون بودند نمیتوانستند به سولات دری پاسخ دهند و باید لغو گردد”.

سناتور، جمعه الدین گیانوال نیز میگوید: "دراین پروسه ملی باید عدالت در نظر گرفته شود و سوالات به هر دو زبان ملی باشد تا شرکت کننده گان با مشکل مواجه نشوند”.

درهمین حال رئیس مجلس سنا تاکید می ورزد که نادیده گرفتن زبان های ملی هیچ توجیه ندارد و کمیسیون اصلاحات اداری در آموزن های که در ولایت ها برگزار میشود، این موضوع را به گونه جدی در نظر بگیرد.

رییس مجلس سنا، فضل هادی مسلیمار میگوید: "هیچ توجیه ندارد که گفته شود سوالات آزمون به پشتو بوده و هیچ توجیه ندارد که گفته شود سوالات به دری بوده در پروسه ملی باید عدالت در نظر گرفته شود و این موضوع باید حل شود”.

ازسویی هم رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری میپذیرد که در آزمون شمولیت در بست های ریاست توزیع شناسنامه های الکترونیکی چالش های وجود داشته اما عدالت و شفافیت نادیده گرفته نشده است.

رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری، نادر نادری میگوید: "ما این روند را به گونه راه اندازی کردیم که یک جوان غریب تنها با داشتن معیار دانش جذب شود و ما این کار را در کابل آغاز کردیم و شرکت کننده گان از سی و سه ولایت شرکت کرده بودند و تنها موضوع دو زبان رسمی است چون فرصت اندک بود ما معذرت خواهی میکنیم و در آزمون های بعدی این موضوع را درنظر میگیریم”.

رئیس ثبت و احوال نفوس، همایون محتاط  میگوید: "ارگ دستور داده توزیع تذکره های برقی آغاز خواهد شد ما تلاش داریم به هر گونه که شود ما این روند ملی را آغاز کنیم”.

سناتوران درمجلس تاکید می می ورزند که روند توزیع شناسنامه های الکترونیکی یک روند مهم و ملی است و نباید قربانی سیاست های جریان های گردد و حکومت مکلف است تا امر ملی را با استفاده از هر گزینه به اتمام برساند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.