سمینار علمی به منظور تحلیل وضعیت مالی افغانستان و دستاوردهای دوسال اخیر وزارت مالیه در پوهنتون خصوصی "یومف سوییس برای افغانستان" برگزار شد.

سمینار علمی تحلیل وضعیت مالی افغانستان برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست ارتباط و آگاهی عامۀ وزارت مالیه روز گذشته، سمیناری علمی را به منظور تحلیل وضعیت مالی کشور، دستاوردهای دوسال اخیر وزارت مالیه و روند کاری این وزارت در پوهنتون "یومف سوییس برای افغانستان" برگزار نمود.

در این سمینار علمی ضمن اشتراک شماری از کارمندان وزارت مالیه، محصلین ذکور و اناث تا سطح ماستری، استادان پوهنتون، کارشناسان امور اقتصادی و کارکنان اداری پوهنتون متذکره اشتراک نموده بودند.

 لطیف محمود؛ به نمایندگی از پوهنتون " یومف سوییس برای افغانستان" در سخنان افتتاحیۀ سمینار، برداشتن این گام از سوی وزارت مالیه را برای حکومت، مردم و خصوصا  محصلین مفید خوانده، افزود: ارائۀ معلومات به مردم از طرف حکومت بخش مهمی از حکومتداری خوب شمرده می شود که از طرف وزارت مالیه آغاز گردیده و این مسأله نشان می دهد که رهبری وزارت مالیه در بخش حسابدهی به مردم متعهد است.

 اجمل حمید عبدالرحیمزی؛ رئیس ارتباط و آگاهی عامه و سخنگوی وزارت مالیه در رابطه با افزایش عواید ملی در طی دو سال گذشته، تطبیق اصلاحات در تمام ادارات مربوط وزارت مالیه، برگزاری مؤفقانۀ کنفرانس های وارسا و بروکسل، دستاوردهای کمیسیون های مشترک اقتصادی و تجارتی با کشور های منطقه، ایجاد تسهیلات برای سکتور خصوصی، تعهدات دو جانبه با جامعه جهانی، نصب سیستم های جامع الکترونیکی در منابع عوایدی، ترتیب و مصرف بودجه، ایجاد سهولت در بخش تخصیصات، مبارزه علیه فساد اداری، مشارکت عامه و خصوصی، دستاوردهای برنامه سی بی آر، روند کاری اداره آسان خدمت و پلان های اصلاحی آینده وزارت مالیه اطلاعات مفصل و همه حانبه ارائه نمود.

رهبری پوهنتون "یومف سوییس برای افغانستان" بخاطر برگزاری سمینار از طرف ریاست ارتباط و آگاهی عامۀ وزارت مالیه به رئیس ریاست متذکره و سخنگوی وزارت مالیه لوح تقدیر تفویض نمود.

ریاست ارتباط و آگاهی عامۀ وزارت مالیه می گوید: این ریاست ضمن سفر های ولایتی به پوهنتون های مختلف دولتی و خصوصی به شکل متداوم همچو سمینارها را برگزار می نماید تا از فعالیت ها، دستاوردها و روندکاری وزارت مالیه به آنها آگاهی دهی لازم داده شود.


انتهای پیام/


برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار