در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ویژه برنامه سحرگاهی شبکه‌های مختلف سیما معرفی شدند.

به گزارشحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گروه‌های مختلف برنامه‌ساز سیما به مناسبت نزديك شدن به ماه مبارك رمضان ويژه برنامه‌های خود را به شرح زير اعلام كرده‌اند:
 
*** «ماه خدا» برنامه سحرگاهی شبکه یک است که به صورت  زنده هر شب حوالی ساعت 2 بامداد به مدت تقریبی 140 دقیقه با اجرای حسن سلطانی آغاز می شود.
 
شکل اجرای برنامه «ماه خدا» بدین صورت است که 60 درصد برنامه در استودیو و به صورت زنده و 40 درصد دیگر پلی بک هایی است که محتوای ادعیه و مباحث کارشناسی دارد. در استودیو سه مجری هستند که سلطانی مجری اصلی و امیری اسفندقه به عنوان ادیب و شاعر و هنرمند در کنار سلطانی خواهد بود. در این برنامه هر شب یک مهمان مولفی خواهد بود که بحث های کارشناسی را اسفندقه بر عهده خواهد داشت.
 
در بخش پلی بک ها، بیشتر مناجات ها و آوازهای عرفانی  با اجرای هنرمندانی مانند حسام الدین سراج خواهیم بود و به مرور هنرمندان دیگری نیز به برنامه اضافه خواهند شد. در بخش ادعیه هم سعی شده بهترین ادعیه که دعای سحر و دعای ابوحمزه ثمالی هست را به بهترین نحو پخش کنیم.
 
هر شب مفسر فرزانه، حضرت آیت الله جوادی آملی، یک آیه از سوره دخان را برای مخاطبان تفسیر خواهند کرد. پس از اذان صبح هم روزانه یک جزء از قرآن کریم از مشهد مقدس پخش خواهد شد.
 
*** «نوسفران» ویژه برنامه سحرگاهی شبکه دو کاری است از گروه کودک و نوجوان که به صورت زنده روی آنتن می رود. این برنامه به تهیه کنندگی محمد مهدی ابهری و اجرای سیدجواد هاشمی سحرهای ماه مبارک رمضان از ساعت 3 بامداد همراه سحرخیزان نوجوان و خانواده های آنان خواهد بود.
 
بیانیه «نوسفران»، دورهمی های نوجوانانه، قصه گویی توسط گیتی خامنه، نیایش و مناجات خوانی امیرحسین مدرس، نمایش رادیویی، حکایت امروز؛ بیان ماجراها و قصه های اتفاق افتاده معاصر، فرازهایی از دعای صحیفه، دوچرخه؛ مصاحبه با نوجوانان، گفت و گو با خانواده شهدای مدافع حرم، روزشمار ماه رمضان، پیامی برای آسمان همچنین مجموعه بیانات مقام معظم رهبری برای کودکان و نوجوانان از بخش های مختلف برنامه است که در تجربه روزه داری همراه نوجوانان و خانواده های آنان است.
 
*** «سحرگاهان حرم»، ویژه برنامه سحرگاهی شبکه سه است از حرم مطهر حضرت معصومه (س) با همکاری و تولید مرکز سیمای نور ـ قم ـ تهیه شده است .
 
*** «خلوتگه عارفان» عنوان ویژه برنامه سحر شبکه پنج سیماست که هر شب 40 دقیقه مانده به اذان صبح بر روی آنتن می رود. این ویژه برنامه تولیدی به تهیه کنندگی توحید عرب و اجرای مجید یراق بافان تهیه و تولید شده است و دارای آیتم هایی همچون کلام بزرگان، مناجات با خدا، توسل به ائمه معصومین، درس زندگی بزرگان، دعای سحر و..... است. برنامه سحرگاهی شبکه پنج سیما در 30 قسمت 40 دقیقه ای برای مخاطبان تولید شده است.
 
*** «خلوت انس» ویژه برنامه سحرگاهی شبکه قرآن و معارف سیما به تهیه‌کنندگی رنگینی است که از مشهد مقدس پخش می‌شود.
 
*** برنامه سحرگاهی محبوب «سر سفره خدا» مهمان خانه‌های کودکان روزه‌دار از طریق شبکه کودک خواهد شد تا در کنار خانواده خود، آماده روزه گرفتن شوند.
 
*** شبکه افق امسال برای نخستین بار ویژه برنامه سحرگاهی نیز خواهد داشت؛ این برنامه ترکیبی در 30 قسمت 30 دقیقه‌ای با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان هر روز ساعت 3:30 بامداد پخش می‌شود.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.