10گروه رصد،هلال ماه مبارک رمضان را در خراسان جنوبی رصد می کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ناصری،مسئول گروه استهلال مرکز خراسان جنوبی گفت: هلال ماه مبارک رمضان در خراسان جنوبی توسط ۱۰ گروه همزمان با غروب خورشید در ۲۹ ماه معظم شعبان رصد می شود.
 
وی افزود: تیم رصد دانشگاه بیرجند کار رصد هلال ماه مبارک رمضان را از عصر جمعه (همزمان با غروب خورشید) آغاز می کند و تا غروب ماه ادامه می دهد.
 
مسئول گروه استهلال مرکز خراسان جنوبی گفت: گروه های رصدی در شهرهای مختلف استان از جمله بیرجند،‌ قاین، سربیشه،‌ فردوس، نهبندان، سه قلعه، خضری دشت بیاض، بشرویه و زیرکوه برای رصد هلال ماه مبارک رمضان مستقر می شوند.
 
 ناصری افزود: این گروه ها فعالیت خود را از یک ساعت مانده به غروب خورشید آغاز می کنند و تا ساعاتی بعد از غروب ماه ادامه می دهند.

وی از فعالیت دو گروه رصدی در بیرجند خبر داد و گفت: تیم رصدی پژوهشکده دانش آموزی استان احتمالا در تپه های صیاد شیرازی مستقر و تیم دانشگاه بیرجند نیز در رصدخانه دانشگاه بیرجند مستقر خواهند شد.
 
مسئول گروه استهلال مرکز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۰ دانشجوی رشته فیزیک دانشگاه بیرجند نیز در این عملیات رصدی حضور خواهند داشت، افزود: امکانات و تجهیزات لازم در اختیار گروه قرار دارد.
 
ناصری رویت هلال ماه مبارک رمضان را کاری دشوار دانست و گفت: اگر آسمان صاف و بدون گرد و غبار باشد و همچنین درصورتی که نور ماه، از نور پس زمینه آسمان بیشتر باشد، هلال ماه مبارک رمضان رویت خواهد شد.
 
وی افزود: در صورت رویت هلال ماه مبارک رمضان، گزارش به صورت تلفنی به ستاد استهلال خراسان بزرگ اطلاع داده می شود و مشخصات این رصد در سایت استهلال ثبت می شود.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار