اتحادیه اروپا شبکه‌های اجتماعی را ملزم به حذف پیام‌های نفرت‌انگیز کرد

به دنبال افزایش پیام‎های خشونت‌آمیز و اخبار جعلی، اتحادیه اروپا با تصویب طرحی، شرکت‎های بزرگ شبکه‎های اجتماعی را موظف به حذف محتواهای این چنینی کرد.

اخبار جعلی
به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اتحادیه اروپا طرحی را تصویب کرد که به واسطه آن شرکت‎های مطرح شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک، توئیتر و یوتیوب را ملزم به مقابله با اخبار جعلی و انتشار مطالب نفرت‌انگیز می‌کند.
 
بر اساس این طرح که روز سه شنبه به تصویب رسید، شبکه‌های اجتماعی موظف می‌شوند هر گونه اخبار جعلی و مطالبی که باعث ایجاد و گسترش نفرت در سراسر جهان سود را حذف کنند. البته طرح مذکور برای قانونی شدن باید به تأیید پارلمان اروپا برسد. این نخستین طرح مصوب اتحادیه اروپا در این خصوص است.
 
بر اساس طرح مذکور، این شرکت‌ها باید ابزاری اتخاذ کنند تا مانع انتشار اینگونه اخبار شوند و سازوکاری را برای کاربران در نظر بگیرند که بتوانند هرگونه اخبار جعلی یا توهین‌آمیز را علامتگذاری کنند. 

دلیل این فشارها به شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی افزایش بیش از حد اخبار جعلی در سال‌های اخیر است. با این حال برخی از فعالان شبکه‌های اجتماعی بر این عقیده‌اند که این اقدام باعث به خطر افتادن آزادی بیان می‌شود.
 
این تصمیم یک روز پس از آن گرفته شد که یک عامل انتحاری در ارکستری در منچستر انگلیس خود را منفجر کرد و باعث کشته شدن 22 تن و زخمی شدن عده‎ای دیگر شد.
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.