استاندار قزوین بر تکمیل پایانه صادراتی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی درجلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گفت :  بخش خصوصی در صورت پذیرفتن  شرایط توجیحی دستگاه‌های اجرایی ، می‌تواند  پایانه صادراتی را راه اندازی کند که در این زمینه باید تعامل ویژه‌ای بین بخش دولتی و خصوصی ایجاد شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه صادرات افزود : افزایش صادرات در استان باید با قدرت انجام شود چرا که یکی از استراتژی‌های مهم استان دستیابی به صادرات یک میلیارد دلاری است .

استاندارگفت : برای دستیابی به هدف‌گذاری صادراتی در استان با همت دستگاه‌های اجرایی باید ماهانه ۹۰ میلیون دلار صادرات از استان انجام شود و امسال صادرات مربوط به بخش صنعت و صنایع تبدیلی ۷۰۰ میلیون دلار، کشاورزی ۱۸۰ میلیون دلار، گردشگری ۶۰ میلیون دلار، خدمات فنی و مهندسی ۶۰ میلیون دلار است.
 
وی افزود: امسال  برای صادرات کالاهای دانش بنیان هم باید تدابیری اندیشیده شود تا صادرات این بخش به میزان ۲۰ میلیون دلار برسد.
 
همتی گفت : چند ماه قبل از برداشت محصولات کشاورزی باید برنامه‌ریزی برای صادرات این محصولات انجام شود تا زمان برداشت، مشکلی وجود نداشته باشد .
 
همتی ادامه داد: همچنین برای  تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و طرح‌های در دست اجرا، دستگاه‌های اجرایی باید بستر فعالیت بخش خصوصی را فراهم کنند .
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.