استاندار قزوین گفت: اقتصاد کشور با دستور، موعظه و شعار اصلاح نمی‌شود و باید عرضه، تقاضا، قیمت و کیفیت در کنار یکدیگر قرار گیرد تا مشکل اقتصاد کشور برطرف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی در همایشی که به مناسبت بزرگداشت هفته کارگر در شهر صنعتی البرز برگزار شد، افزود: در بخش اقتصاد باید به تمام اجزا توجه یکسان داشت و به دلیل اهمیت موضوع اقتصاد، سایر بخش‌های استان را به معاونان واگذار کردم تا بتوانم روی موضوع اشتغال و تولید استان قزوین تمرکز داشته باشم.

وی اضافه کرد: در مقطعی بنگاه‌های زودبازده ایده خوبی بود، اما به دلیل نظارت نکردن صحیح و پیگیری مناسب مبالغ مردم به روش‌های مختلف بازنگشت.
 
همتی با بیان اینکه دولت خارج از مواردی که در کتابچه بودجه مطرح شده درآمد و منبعی در اختیار ندارد، گفت: برخی واگذاری‌ها در زمان تحریم‌ها در اختیار انسان‌های کارنابلد قرار گرفت و موجب شد تا کارخانه‌های بزرگ از قبیل: کنتورسازی با مواد اولیه بی‌کیفیت به تولید ادامه دهد و اجناس این شرکت به وسیله بازار هدف خریداری نشود و بدهی یک هزار میلیارد تومانی برای شرکت کنتورسازی رقم بخورد.
 
استاندار گفت: سازمان تأمین اجتماعی با بدهی ۱۸۰ میلیارد تومانی دست و پنجه نرم می‌کند و برای تأمین نیازهای بیماران و مخاطبان خود با مشکل روبه‌رو است و این موضوع موجب شده تا برخی نهاد‌ها و بخش خصوصی مواد مورد نیاز را به سختی در اختیار این سازمان قرار دهد.
 
همتی با اشاره به اینکه کشور دوران سختی را پشت سر می‌گذارد، گفت:: با تمام سختی استان قزوین توانست در سال گذشته ۶۷۵ میلیون دلار صادرات داشته باشد و سیزده هزار شغل جدید با بیمه تأمین اجتماعی جدید در استان ایجاد کند.
 
همتی اضافه کرد: مسؤولان نمی‌توانند مالک یک واحد تولیدی را مجبور به تولید کنند و برای افزایش تولید راهکاری جز تکیه بر کارگران و دانش متخصصان نیست و باید با اصول مناسب در جستجوی بازارهای جهانی بود و برای رسیدن به این مهم علاوه بر تلاش مسؤولان، کارگران هم باید محصولات باکیفیت تولید کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.