همایش علمی کاربردی «طلایه داران هدایت» با حضور مبلغان خواهر و برادر در تالار قدس حرم مطهر رضوی آغاز به کار کرد.

آغاز همایش علمی کاربردی «طلایه داران هدایت» در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، آیت الله عاملی در این همایش با اشاره به اهیمت تحول و نیازسنجی امروز نسبت به حوزه علمیه، ابراز کرد: این مسئله انتظار رهبر معظم انقلاب است که عاملی برای پاسخگویی و ایفای نقش حوزه های علمیه می باشد واگر این امر محقق نشود، حوزه علمیه از روند رو به رشد جامعه عقب خواهد ماند.
وی با تاکید بر عملکرد هماهنگ و تشکیلاتی در فعالیت های حوزویان و جزیره ای عمل نکردن آن، خاطر نشان کرد: حرکت تبلیغی ماه رمضان نیز باید به صورتی کارآمد شکل گیرد زیرا این ماه فرصت خوبی برای این حرکت گسترده کمی و کیفی می باشد.
مدیر عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه حرکت تبلیغی وجه اشتراک همه حوزویان است که باید ماهیت شناسی شود، درباره تحول در عرصه تبلیغ، ابراز کرد: مشارکت ها و حمایت های شورای عالی و حوزویان خراسان با همه وجود و تمام قامت دیده می شود، اما در عین حال برای ایجاد تحول باید حضور همگانی داشت.
همچنین، حجت الاسلام و المسلمین شیخ جواد مروی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به لزوم و ضرورت حمایت از نظام اسلامی، ابراز کرد: افتخار روحانیت شیعه و امام راحل این است که با دست خالی این انقلاب بزرگ کلید خورد و ده ها پیروزی را از آن خود کرد.
وی درباره نقش اندیشمندان شیعه نسبت به قرآن مطالبی ایراد و خاطر نشان کرد: از آنجا که شبهه افکنی قوی است، باید مردم را به قرآن توجه داد که بهترین زمان آن ماه مبارک رمضان است.
حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در این همایش با اشاره به ترس و دشمنی دشمن از امام زمان(عج)،  خطاب به مبلغان گفت: مبلغان باید معارف ناب مهدوی را تبیین کنند.
وی با بیان این که تفسیر یک سوره در ماه رمضان از جمله برنامه هایی است که از چند سال گذشته در خراسان آغاز شده است، از مبلغان خواست نسبت به تفسیر آیات قرآن در هر روز برای مخاطبان، اهتمام ویژه ای داشته باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، مسئله فضای مجازی، معضلات اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر، زکات و ... را از دیگر مسائلی دانست که باید مورد اهتمام مبلغان قرار گیرد.
انتهای پیام/ ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.