جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ‌های مازندران همزمان با روز خبرنگار برگزار می ‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات مازندران جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ ها و پایگاه‌ های اطلاع‌ رسانی مجازی را در مازندران برگزار می‌ کند.

وی افزود: از روزنامه ‌نگاران اعم از نویسندگان و خبرنگاران، عکاسان مطبوعات، خبرگزاری‌ ها و پایگاه‌های اطلاع ‌رسانی مجازی دعوت می شود تا آثار خود را که از 15خرداد 95 تا 15خرداد 96 به رشته تحریر درآوردند بر اساس محورها و بخش‌های اعلام شده به (pressfestival.ir) ارسال کنند.

جاودانی گفت: تبیین کارکرد رسانه‌ ها با محور نگاه منصفانه، نقد مشفقانه، سبک زندگی ایرانی- اسلامی با محوریت ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، مسجد و نماز، چالش‌های اجتماعی، طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد، فساد اداری، بیکاری، فقر نیز از محورهای این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: گزارش خبری، مقاله، سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر، مصاحبه، عکس، طنز اجتماعی، طراحی و صفحه آرایی و کاریکاتور بخش‌های اصلی جشنواره هستند.

جاودانی گفت: شعار سال، رسانه و انتخابات نیز از بخش‌های ویژه جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ ها و پایگاه‌ های خبری است.

وی گفت: روزنامه نگاران شاغل و آزاد استان که در مطبوعات غیر سراسری (منطقه ای، استانی یا محلی)، نمایندگی نشریات سراسری یا خبرگزاری ‌ها و همچنین پایگاه‌ های خبری استان فعالیت می ‌کنند می ‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: آثاری در جشنواره شرکت داده می ‌شود که در فاصله زمانی 15خرداد95 تا 15خرداد 96 در یکی از سرپرستی‌های نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری‌ ها و پایگاه خبری استان منتشر شده باشد.

جاودانی گفت: هر متقاضی تنها می‌ تواند در دو بخش و در هر بخش سه اثر را ارائه دهد، در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد کرد.

وی افزود: آثاری پذیرفته می ‌شود که اصل صفحه منتشره رسانه و نام صاحب اثر در آن قید شده باشد در صورت عدم درج نام اثر باید توسط مهر رسانه و امضا شخص مدیر مسئول باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: آثاری پذیرفته می ‌شود که در محورهای قید شده ارائه شود وهیئت داوران در هریک از موضوعات سه اثر را به عنوان اثر برگزیده درمراسم اختتامیه معرفی می ‌کنند.

جاودانی افزود: مطبوعات لغو مجوز شده، فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی ادارات، امکان شرکت در جشنواره را ندارند.

وی زمان ارسال آثار را 18 خرداد امسال اعلام کرد و افزود: آیین اختتامیه 17 مرداد امسال خواهد بود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار