بیش از سی واحد از اقامتگاه های بوم گردی در بافت تاریخی شهر یزد مستقر شده است.

فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی استان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛گفت: اقامتگاه های بوم گردی در محیط های طبیعی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری و سیمای طبیعی منطقه احداث شده و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی ، زمینه حضور و اقامت گردشگران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده در محیط های طبیعی فراهم نمایند.

دانش یزدی افزود: استان یزد با بیش از دو هزار و یکصد هکتار بافت تاریخی، شرایط مناسبی برای  ایجاد اقامتگاه های بوم گردی رادارد که در این راستا تاکنون در استان یزد بیش از یکصد موافقت اصولی برای ایجاد این واحدها صادر گردیده و به دنبال پیگیری های انجام شده و برنامه ریزی مناسب تاکنون چهل و نه اقامتگاه بوم گردی با تم های مختلف به بهره برداری رسیده است.

 این مقام مسئول تصریح کرد: بیش از سی واحد از اقامتگاه های بوم گردی در بافت تاریخی شهر یزد مستقر شده است و هدف از استقرار و ایجاد بوم گردی در این بافت ارزشمند را می توان: تجربه زندگی سنتی، حفظ خانه های تاریخی و احیای زندگی در اماکن تاریخی و روستاهای هدف گردشگری دانست.

 مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد ابراز امید واری کرد با الگو برداری طرح موفق اقامتگاههای بومگردی استان یزد شاهد رشد و ارتقای طرح اقامتگاههای بومگردی های شهرستان مشهد در آینده نزدیک باشیم.  

با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد و مسئولان میراث فرهنگی شهرستان مشهد جلسه الگوبرداری از طرح موفق بومگردی های استان یزد برگزار شد.  

در این جلسه که با حضور فاطمه دانش یزدی، مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد و مسئول دفتر امور رفاهی و فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی و جمعی از مدیران و مسئولان سازمان میراث فرهنگی استان خراسان رضوی، در دفتر مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد برگزار شد، فاطمه دانش یزدی ضمن خیر مقدم گزارشی از دست آوردهای میراث فرهنگی استان یزد ارائه نمود.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.