دانشگاه گیلان در نظام رتبه بندی بین المللی در جمع دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛رییس دانشگاه گیلان با اعلام این خبر گفت:دانشگاه گیلان برای اولین بار در نظام ‌رتبه‌بندی‌ معتبر بین‌المللی لیدن (Leiden) قرار گرفت.
 
احمد رضی افزود:تجزیه و تحلیل داده های این نظام رتبه بندی معتبر بین المللی علاوه بر این که رشد آموزشی و پژوهشی دانشگاه گیلان را آشکار می سازد مهر تاییدی بر روند رو به رشد جایگاه علمی این دانشگاه و کشور ایران در دنیا است.
 
وی با اشاره به اینکه لیدن از نظام ‌های رتبه‌بندی‌ معتبر بین‌المللی است و هر ساله به آنالیز و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان می‌پردازد افزود: نظام رتبه بندی لیدن شاخص های ارزیابی را در دو دسته شاخص های تاثیر و شاخص همکاری‌های علمی تدوین می کند.
 
رییس دانشگاه گیلان اعلام کرد:هر ساله اطلاعات مربوط به این شاخص‌ها از پایگاه داده Web of Science  جمع‌آوری می‌شودو بر این اساس در سال ۲۰۱۷ از اطلاعات بازه زمانی ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ برای رتبه‌بندی استفاده شده است.
 
احمد رضی تصریح کرد:بر اساس شاخص های رتبه بندی لیدن، دانشگاه گیلان به ترتیب رتبه ۸۳۷ دنیا، ۲۸۴ آسیا و هشتم بین دانشگاه های جامع وابسته به وزارت علوم ایران را کسب کرد و همچنین از نظر شاخص تعداد مقالات ۱۰ درصد برتر و پر استناد، دانشگاه گیلان  رتبه ۸۱۶ دنیا و هفتم بین دانشگاه های جامع وابسته به وزارت علوم را بدست آورد.
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.