یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ترامپ به کارخانه‌های اسلحه سازی وعده داده بود که از ورشکستگی نجاتشان دهد که با سفر به عربستان این کار را کرد.

حسن هانی‌زاده کارشناس سیاست خارجه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون سفر منطقه‌ای دونالد ترامپ و گفتگوهایی که در این سفرها صورت می‌گیرد، اظهار داشت: ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود به صاحبان کارخانه‌های اسلحه‌سازی وعده داده بود که آنان را از ورشکستگی نجات دهد و این بزرگترین دلیلش برای سفر به عربستان بود. چرا که سعودی به تلقی خودشان گاو شیرده آمریکایی‌هاست.

وی افزود: عربستان که فاقد سیاست‌های دموکراتیک است سعی دارد به کمک آمریکا خودش را از بحرانی که در یمن، سوریه و عراق به وجود آ‌ورده است، نجات دهد.

هانی‌زاده بیان داشت: انگیزه دیگر دونالد ترامپ برای سفر به عربستان این است که سران شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس با ترامپ دیدار کرده‌اند و ترامپ به آنها تأکید کرده است که باید روابط خودشان را با اسرائیل علنی کنند.

این کارشناس سیاست خارجه تصریح کرد: در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افتتاح سفارت‌خانه‌های رژیم صهیونیستی در 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان، بحرین، قطر و امارات خواهیم بود.

وی ادامه داد: به زودی شاهد تشکیل یک جبهه عبری - عربی از سوی عربستان و آمریکا با شرکت رژیم صهیونیستی و چند کشور غیرعربی خواهیم بود که هدف این جبهه ضربه زدن به محور مقاومت و تقابل با جمهوری اسلامی ایران و ایجاد یک جریان نظامی، امنیتی، سیاسی علیه ایران است.

هانی‌زاده تصریح کرد: رژیم صیونیستی تلاش می‌کند از طریق ایجاد فضای بین‌المللی وزارتخانه‌های کشورها را از تلاویو به بیت‌المقدس انتقال دهد و عربستان نیز وعده داده است که مقدمات این کار را فراهم کند و به اسرائیل کمک کند که بیت المقدس را به عنوان پایتخت ابدی خود اعلام کند و این جبهه در  مقابله با حزب الله ایران و محور مقاومت تلاش می‌کند و عربستان تعیین کننده مالی این مسائل خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار