رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس از برگزاری کارگروه تعامل کشوری معادن و منابع طبیعی در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ همتی رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان فارس گفت: این نشست یک روزه در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، حمایت از توسعه پایدار، اکتشاف و استخراج مواد معدنی و صیانت از منابع طبیعی، مشکلات و موانع امور اجرایی استان برگزار شده است.

همتی افزود: در این جلسه مسوولان ادارات منابع طبیعی و آبخیز داری استان های فارس، کرمان، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر درخصوص پاسخ به استعلام محدوده‌های معدنی امور اکتشافی و استخراج فعالیت بخش معدن و حفظ و صیانت از منابع طبیعی بحث و بررسی کردند.

وی به مهمترین شاخص‌های احیا شده معادن استان فارس در چند سال اخیر اشاره کرد و بیان کرد: مجتمع معادن دهبید با میزان استخراج ۳۰۰ هزارتن و اشتغال ۶۰۰ نفر، توسعه سرب و روی فراشبند با میزان استخراج ۲۰۰ هزار تن و اشتغال ۲۸۰ نفر، مرمریت قاسم آباد نی ریز با اشتغال ۱۲۰ نفر، خاک صنعتی گلدشت فراغه با میزان استخراج ۷۰ هزار تن و اشتغال ۳۰ نفر، معدن سنگ آهن فارس با میزان استخراج ۱۰۰ هزار تن و اشتغال ۶۰ نفر و تعدادی معادن تعطیل دیگر فعال شدند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار