مسابقه ی گروهی مشاعره دانش آموزی در ناحیه 5 آموزش و پرورش اصفهان برگزار شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیر اولین دوره مسابقه گروهی مشاعره دانش آموزی ادیبان جوان  گفت: هدف از برگزاری این مسابقه، کشف استعدادهای ادبی و کمک به شکوفایی آنان، حفط میراث ادبی این مرز و بوم و ایجاد روحیه ی شادی و نشاط در بین دانش آموزان بود.

دکتر سید مجتبی حسینی، با بیان اینکه گروه ادبیات پژوهشسرای شهید شهریاری  یکی از گروههای فهال استان است افزود:ما از سالهای گذشته در پی  نوآوری و تفاوت های بنیادین در شکل و محتوای مشاعره بودیم، مشاعره ای که هم جنبه ی ادبی، علمی قوی داشته باشد، هم باعث همفکری و همگرایی دانش آموزان شود و هم جذابیت های لازم برای حضور وتداوم برنامه را چاشنی خود داشته باشد به همین دلیل تصمیم گرفتیم مسابقه را به صورت گروهی و فقط درسطح دبیرستان(دوره اول ودوم) برگزار کنیم.

حسینی اظهار داشت در بدو تشکیل این گروه از هر مدرسه، خواستیم سه نفر به عنوان تیم آن مدرسه در مسابقات شرکت کنند اما نحوه ی انتخاب تیم را به عهده ی مدرسه گذاشتیم. وی افزود: پس از انجام مراحل نخستین و فراهم شدن پوستر های مسابقه با ارسال به مدارس، 23 مدرسه ثبت نام کردند اما یک تیم انصراف داد. البته به نسبت تعداد مدارس مقطع متوسطه در سطح ناحیه (بیش از 130 مدرسه) وکل دانش آموزان مشغول به تحصیل در همه ی مقاطع تحصیلی ( بیش از 70هزارنفر ) بسیار کم و ناچیز بود اما به لحاظ حضور دانش آموزان، همکاران و مدیران مدارس بسیار بسیار، ارزشمند و گرانقدر و برای نخستین بار قابل قبول بود. در نهایت و در دیماه 1395 با دعوت از تیم های شرکت کننده، مراسم قرعه کشی برگزار شد و تیم های دختران و پسران، جداگانه گروه بندی و جدول مسابقات به آنان اعلام گردید.

 دبیر اولین دوره مسابقه گروهی مشاعره دانش آموزی ادیبان جوان اظهار داشت: جدول را براساس بازی های فوتبال تنظیم کردیم؛ در گروه دختران 15 تیم شرکت داشتندکه  در گروه های سه تایی و  در گروه پسران 7 تیم حضور داشتند که در یک گروه سه تیمی و یک گروه چهار تیمی باهم به رقابت پرداختند و هرتیم پس از برگزاری مسابقات با همگروهی هایش و محاسبه ی میانگین امتیاز حاصل از سه  بازی با کسب بیشترین امتیاز می توانست به دور بعد راه یابد. ازاین مرحله درگروه دختران 5 تیم اول به همراه سه تیم که پس از تیم های اول،  بیشترین امتیاز را داشتند به دور دوم راه یافتند و درگروه پسران شش تیم برتر راهی دور دوم شدند.

 وی افزود: در دور دوم گروه دختران دو گروه 4تیمی را تشکیل داده به صورت حذفی با هم مسابقه دادند و از هرگروه 2 تیم به دور بعد گام نهادند. پسران در دو گروه سه تیمی به رقابت پرداختد و از گروه دو تیم راهی دور بعد شدند. دور سوم تیم ها با قرعه کشی به دیدار هم رفتند ودر نهایت در گروه دختران تیم های مدرسه ی امام محمدباقر(ع) و علامه طباطبایی دوره ی دوم  و در بین پسران مدراس منیردوره ی دوم و سادات ( دوره ی اول ) به مسابقه ی پایانی راه یافتند.

گفتنی است مسابقه ی پایانی اولین دوره مشاعره دانش آموزی ادیبان جوان با حضور دانش آموزان و خانوداه های آنان، همکاران فرهنگی، مدیران مدارس، مدیر پژوهشسرای شهید شهریاری، رییس و معاونان اداره ی آموزش وپرورش ناحیه 5 اصفهان برگزارشد و در پایان تیم دبیرستان دوره ی دوم امام محمدباقر(ع) از گروه دختران و تیم دبیرستان دوره ی دوم منیر از گروه پسران به مقام اول دست یافتند.

 همچنین در پایان به تیم های اول تا سوم لوح سپاس، تندیس مسابقات، کتاب و هدایای نقدی اهدا شد.

 

 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.