در روز پایانی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی ووشوکاران ایران با پیروزی برابر حریفان خود به نشان طلا دست یافتند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی ووشو ایران روز دوشنبه و در آخرین روز رقابت های بازی های کشورهای اسلامی با ترکیب معین حاجی زاده در وزن منهای ۵۲ کیلوگرم، مهدی محمدی وزن منهای ۵۶ کیلو گرم، سعید فاضلی وزن منهای ۷۰ کیلوگرم، فرود نظر وزن منهای ۶۵ کیلوگرم، عرفان آهنگریان در وزن ۶۰ کیلوگرم و یزدان میرزایی وزن منهای ۷۵ کیلوگرم برای تصاحب مدال طلا برابر حریفان به روی سکو می روند.
 
بر این اساس معین حاجی زاده ووشو کار وزن ۵۲ کیلوگرم به عنوان نخستین ساندکار در فینال رقابت های ووشو برابر سادیک پهلوان از ترکیه به میدان مبارزه رفت و با قتدار بر سکوی نخست قهرمانی ایستاد.
 
مهدی محمدی ووشوكار وزن ۵۶ كیلوگرم دومین نماینده ایران در فینال رقابت های ووشو در سالن باكو اسپرت هال برابر ایلچین امین اف نماینده كشور میزبان برای تصاحب مدال طلا به روی سكو رفت و نشان زرین را به سبد ووشوی ایران اضافه كرد.
 
عرفان آهنگریان سومین سانداکار ایران در فینال رقابت های ووشو برابر نماینده کشور تونس به روی سکو رفت و توانست نشان زرین را با اقتدار تصاحب کند.

پیش از این برابر حریف قدرتمند روسلم پیر علی اف نماینده کشور میزبان مبارزه کرد و فینالیست شد.

این سانداکار ایران در در دور نخست هم برابر رستم ابراگیموف از قرقیزستان راهی مرحله یک هشتم نهایی شده که در مرحله یک چهارم نهایی با انصراف نماینده کشوربنین به نیمه نهایی راه یافته بود.

اما با پایان یافتن روز نخست رقابت های ووشو کمیته ستاد بازی ها اعلام کردند که در صورت موافقت مسئولان تیم ملی ووشو ایران مبارزه عرفان آهنگریان در یک چهارم نهایی که با انصراف نماینده کشور بنین به نیمه نهایی راه یافته بود مجدد برگزار شود که در نهایت نماینده کشورمان برنده این رقابت شده بود.
 
حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو در این باره گفته بود که ما می توانستیم این درخواست را رد کنیم اما به رسم و  منش پهلوانی و اخلاقی با برگزاری این دیدار موافقت کردیم.
 
آهنگریان ۲۰ ساله جوانترین ورزشکاراین تیم دروزن منهای 60کیلوگرم که مدال طلای پنجمین دوره مسابقات جوانان جهان ۲۰۱۴ آنتالیا ترکیه و نقره رقابت های جام جهانی ۲۰۱۶ ساندای چین را در کارنامه دارد.
 
در ادامه رقابت های فینال ووشو در وزن ۶۵ كیلوگرم، «فرود ظفری» با نتیجه دو بر صفر برابر حریف قدرتمند بایرام شامادوف نماینده كشور میزبان به پیروزی رسید و قهرمان شد.
 
يزدان ميرزایی سانداكار وزن ۷۵ كيلوگرم آخرين ووشو كار ايران در فينال رقابت ها برابر آيمان محمد نماينده كشور مصر به روی سكو رفت و با كسب مدال طلا تيم ملی طلا باران شد.

در وزن منهای 70 کیلوگرم، سعید فاضلی که پیش از این «دائو کادر» از ساحل عاج و «علی قیاسی» نفر سوم جهان از اردن را شکست داده بود، روزگذشته باید در مرحله نیمه نهایی به مصاف «بکار ساواس» نایب قهرمان جهان از ترکیه می رفت، که این سانداکار عنوان دار به دلیل مصدومیت روی سکو حاضر نشد تا فاضلی برنده اعلام شود.

فاضلی در فینال این مسابقات برای کسب مدال طلا با "ووگار کرم اوف از کشور میزبان که قهرمان مسابقات MMA است مبارزه کرد و با نتیجه ٢ بر صفر، پنجمین طلای ووشو ایران در باکو را به نام خود ثبت کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار