مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: این مرکز برای حضور حداکثری مردم استان در انتخابات 29 اردیبهشت ماه و بالابردن سطح اطلاعات و آگاهی های مردم نزدیک به 20هزار دقیقه برنامه تهیه و پخش کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عبدالله مددی با اشاره به اینکه از 23 آذر ماه سال گذشته ستاد انتخابات مرکز اردبیل، با هدف برنامه ریزی، طراحی و تولید برنامه های رادیویی، تلویزیونی و خبری تشکیل شد گفت: تا روز برگزاری انتخابات 30 جلسه در مرکز تشکیل و مصوبات این جلسات به همکاران ابلاغ و عملیاتی شد.

وی افزود: در چند ماه گذشته بیش از ۳۴ مورد نظرسنجی درباره نتایج احتمالی انتخابات در شهرهای اردبیل، مشگین شهر، خلخال و ده روستای بزرگ استان با همت و تلاش واحد پژوهش و پرسشگران آموزش دیده مرکز انجام شد که نتایج حاصل شده نظرسنجی ها با نتایج قطعی و نهایی انتخابات فقط چند صدم درصد اختلاف داشت که این امر نشانگر دقت و صحت کار علمی و کارشناسی انجام شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل درباره برنامه های صدا، سیما، خبر و وب سایت مرکز اردبیل در چهار مرحله تبیینی، تشریحی، تهییجی و روز انتخابات گفت: شبکه استانی سیمای سبلان با بیش از 10 هزار و 489 دقیقه تولید و پخش برنامه های تلویزیونی همچون گفتگوی ویژه، رای ملت، بیرلیک، اویم قراریم، گئجه لر، اقتصادیمیز، چراغ سبز، در شهر، کندحیاتی و در روزهای نزدیک به انتخابات در ویژه برنامه های مسابقه انتخاب و بیرلیک یولو با رویکرد ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در شهرها، بخش ها و روستاها به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و اهمیت آن پرداخت.

مددی افزود: در روز انتخابات ویژه برنامه زنده تلویزیونی حماسه گونو نیز از جمله برنامه هایی بود که از ساعت هفت ونیم صبح روز جمعه تا پایان زمان رای گیری با گزارش های انتخاباتی از سراسر استان، ارتباط تصویری زنده با حوزه های رای گیری و ستاد انتخابات استان، شبکه های سراسری و برون مرزی و اجرای زنده موسیقی هنرمندان اردبیلی بصورت حماسی، حضور پر شور و حماسی مردم در انتخابات را به روی آنتن برد.

تولید و پخش نزدیک به 20 هزار دقیقه برنامه انتخاباتی در صدا و سیمای اردبیل 

وی گفت: حضور اکیپ های مستقر واحدهای سیار در۳ نقطه شهر اردبیل (مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرک سینا، مصلای اردبیل و مسجد امام علی(ع) شهرک کارشناسان) برای برقراری ارتباط مستقیم با شبکه های سراسری و استانی و اعزام چندین گروه پرتابل سیما به مناطق مختلف استان از فعالیت های عمده شبکه استانی سبلان بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل افزود: رادیوی استانی اردبیل نیز همپای سیمای سبلان با تولید و پخش 7 هزار و 690 دقیقه برنامه، حضوری فعال در این دوره از انتخابات داشت، علاوه بر برنامه های رادیویی تشخیص، انتخاب، سلام ساوالان، سوزلر صحبتلر ویژه برنامه "حضور حماسه سی" در روز انتخابات، از ساعت ۷ صبح تا پایان زمان رای گیری با حضور گزارشگران در نقاط مختلف استان و ارتباط زنده با ستاد انتخابات استان، شبکه های سراسری و شبکه های رادیویی استانها به صورت مستمر مردم اردبیل را در جریان لحظه به لحظه روند برگزاری انتخابات و حضور پر شور مردم در حوزه های انتخاباتی قرار داد.

مددی گفت: معاونت خبر مرکز اردبیل نیز 1542 دقیقه برنامه خبری رادیویی و تلویزیونی را در گستره استانی، ملی و فراملی تولید و به ثبت رساند. اعزام گروه های خبری به مناطق مختلف استان، ارتباط مستقیم تلویزیونی و رادیویی با شبکه های سراسری، خبر، شبکه شما، رادیو ایران و شبکه های استانی و پخش روزانه بخش حماسه حضور از جمله فعالیت های انجام شده در حوزه معاونت خبر مرکز اردبیل بود، در این مدت برنامه های خبری صدا و سیمای مرکز اردبیل در سایت و شبکه اجتماعی بارگذاری شد.

تولید و پخش نزدیک به 20 هزار دقیقه برنامه انتخاباتی در صدا و سیمای اردبیل 

وی افزود: در روز برگزاری انتخابات هم اطلاع رسانی گسترده خبری بصورت پخش بسته های خبری در طول ساعات برگزاری انتخابات از شبکه استانی صدا و شبکه سبلان از دیگر فعالیت های این معاونت بود.

وی گفت: معاونت برنامه ریزی و امور مالی مرکز اردبیل نیز همپای سایر معاونتها با باز کردن لینک ثابتی با عنوان "ویژه انتخابات" در سایت مرکز اردبیل حضوری فعال در این دوره از انتخابات داشت و علاوه بر اینکه تمامی برنامه های تولیدی صدا و سیما و خبر را به صورت مستمر در سایت مرکز انعکاس داد تا مردم شریف اردبیل در جریان لحظه به لحظه انتخابات و حضور پر شور مردم در حوزه های انتخاباتی قرار گیرند، در قالب تولیدات ویژه انتخاباتی، جلوه های ویژه و دریافت و بارگذاری عکس ها و مطالب مردمی ایفای نقش کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل افزود: این معاونت وظیفه پشتیبانی و ارائه خدمات و تغذیه همکاران را در جای جای مرکز و اکیپ های حاضر در حوزه ها و گروه های پرتابل اعزامی به شهرستانها را نیز بر عهده داشت.

مددی گفت: معاونت فنی صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز با تمامی امکانات و تجهیزات فنی کار سیگنال رسانی، ایجاد ارتباطات زمینی و ماهواره ای و پشتیبانی فنی را بخوبی انجام داد و هیچگونه مشکل فنی و یا قطع ارتباط بوجود نیامد.

وی افزود: واحد دفتر و روابط عمومی مرکز اردبیل نیز با ارسال اخبار انتخاباتی و ویژه برنامه های رادیویی و تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی برای انتشار در پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی سازمان صدا و سیما، هفته نامه سازمان، وب سایت مرکز اردبیل و معاونت امور مجلس استانها سعی در انعکاس مطلوب فعالیت های همکاران برنامه ساز داشت.

مددی گفت: همکاران این واحد از ساعات اولیه انتخابات با حضور در شعبات اخذ رای و بخشهای مختلف مرکز، فعالیت همکاران و حضور پرشور و نشاط مردم در انتخابات را به تصویر کشیده و برای استفاده در وب سایت مرکز اردبیل و سایت روابط عمومی سازمان ارسال کرده است.

وی افزود: مجموعه همکاران صدا و سیمای مرکز اردبیل با یک بسیج عمومی، همگی به عنوان سربازان ولایت در سنگر مقدس رسانه توانستند با اخلاص، همت و تلاش کم نظیر و مثال زدنی به وظیفه سازمانی خود به خوبی و شایستگی عمل کنند و در نهایت مزد خود را از کلام گهربار امام و پیشوای شان امام خامنه ای بگیرند که در پیامشان فرمودند: لازم می دانم از رسانه ملی که انتخابات پرشور مرهون تلاش شبانه روزی و هنرمندانه آنان است سپاسگزاری کنم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.