بیست و یکمین دوره مسابقات زیبایی اسب اصیل عرب ایران و چهاردهمین جشنواره ایکاهو رده‌ی (S) اوائل خردادماه به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری مسابقت : 170 اسب زیبا به یزد می آیندمهدی دهقانی مسئول برگزاری این رقابت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت : این دوره از مسابقات با شرکت اسب‌های خالص ایرانی و اسب‌های خون خارجی (ایکاهو)، از سوم تا پنجم خردادماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برگزار خواهد شد.هدف از برگزاری این مسابقات نمایش سطح کیفی و تولیدات زیبایی اسب برای عموم است و امیدواریم که از این طریق رونق بازار و خرید و فروش افزایش یابد و صنعت اسب که صنعت سبز نامیده می‌شود توسعه یابد.

دهقانی با اشاره به ظرفیت جایگاه صنعت اسب در شهرستان اشکذر با وجود 2700 راس اسب، تصریح کرد: تقریباً 90 باشگاه سوارکاری در شهرستان اشکذر وجود دارد که 10 باشگاه دیگر هم در حال ساخت است. داوران این دوره رقابت‌ها از کشورهای اروپایی هستند که در بهترین میادین زیبایی دنیا به کار قضاوت مشغول‌ هستند.

دهقانی در پایان اضافه کرد: بالاترین آمار ثبت‌نام در این مسابقات مربوط به سال 94 با حضور 222 رأس اسب بوده است، پیش‌بینی کرد که امسال با توجه به شرایط جوی بین 130 تا 170 راس اسب از استان‌های یزد، اصفهان، تهران، خوزستان، کرمان، فارس و غیره به رقابت بپردازند .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار