معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان ميراث‌فرهنگی گفت: شهرستان شاهرود یکی از قطب های تولید سفال کیفی و هنری کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهمن نامور مطلق معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري کشور در بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی شاهرود گفت : خوشبختانه تعداد برندهای سفال شاهرود در حال افزایش است و این شهرستان می‌تواند به عنوان یکی از نامزدهای شهرهای ملی سفال ایران معرفی شود.

وی افزود : سفال‌های شاهرود از لحاظ کیفی از جایگاه مناسبی برخوردارند اما از نظر کمی نیز باید ارتقا داده شوند و به سطح انبوه ارتقا یابند، زیرا در حال حاضر تولید سفال در این شهرستان در حال تبدیل به صورت نیمه انبوه است.

وی تاکید کرد: تولید سفال در شاهرود باید پاسخگوی نیازهای جاری و گسترده در زمینه های مختلف به خصوص در زمینه صنایع غذایی و تزئینات باشد.

نامور مطلق با بیان اینکه هنر سفالگری در سراسر کشور در حال احیاء است، افزود: امسال روستای نامزد معرفی به عنوان روستای جهانی از ایران، روستای سفالی کلپورگان در سیستان و بلوچستان بود که نشانگر افزایش توجه دولت به صنایع دستی و هنر سفال است.

وی در بازدید از کارگاههای صنایع‌دستی روستای ابرسج شاهرود نیز به بررسی مشکلات صنعتگران پرداخت و در خصوص تامین تسهیلات، تعمیر و تهیه دستگاه های نمد مالی و... قول مساعد داد.

گفتنی است ، چهار هزار و 500 هنرمند در رشته های مختلف صنایع دستی در استان سمنان فعالیت دارند.
انتهای پیام / ه



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.