سازمان های حقوقی بین المللی انزجار شدید خود را از تشدید حملات سرکوبگرانه رژیم بحرین علیه جمعیت های مردمی و سیاسی این کشور ابراز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، چهار سازمان حقوقی با ابراز انزجار شدید خود از تشدید حملات سرکوبگرانه رژیم بحرین علیه گروه های مردمی و سیاسی این کشور، انتقاداتی را مطرح ساختند.

این سازمانها با ابراز انزجار خود از شدت گرفتن اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین به جامعه جهانی نسبت به پیامدهای نادیده گرفتن این تعدی ها هشدار دادند. این در حالی است که مقامات بحرینی پس از تعویق محاکمه نبیل رجب، فعال حقوقی برجسته تا سی ام ماه مه کنونی (نهم خردادماه) از آزاد کردن وی سرباز زدند.

العالم در ادامه با اشاره به بازداشتهای امروز نوشت: امروز هشت شهروند بحرینی از جمله یک زن بازداشت شدند. از طرفی دیگر سریال صدور احکام قضائی در حق مخالفان رژیم همچنان ادامه دارد که در آخرین قسمت آن شاهد محاکمه شصت و نه شهروند بحرینی با پیش زمینه هایی سیاسی بودیم. شدیدترین احکام صادره در حق این افراد، حکم اعدام برای یک نفر و حبس ابد برای سه تن دیگر بود، امری که سازمانهای حقوقی را به آن واداشت که زنگ خطر به اوج رسیدن تعدی ها را بویژه پس از مخالفت دستگاه قضا با آزادسازی نبیل رجب به صدا در آوردند.

موسسه حقوق و دموکراسی بحرین از وخیم شدن شرایط جسمانی رجب پس از عمل جراحی که در ماه گذشته داشت خبر داد و تاکید کرد رژیم بحرین مردمش را به خاطر اینکه آزادی و دموکراسی می خواهند به زندان انداخته و شکنجه می کند. فریاد دادخواهی این موسسه با درخواستهایی از کمیته مبارزه با شکنجه وابسته به سازمان ملل همراه شد. این کمیته منامه را به آزادکردن رجب از زندان انفرادی که بیش از نه ماه در آن مانده است و همچنین به بازجویی از کسانی که در بدرفتاری با بازداشت شدگان و شکنجه آنان دست دارند ترغیب کرد.

مرکز حقوق بشر بحرین و مرکز دموکراسی و حقوق بشر اروپا اقدامات انتقام جویانه رژیم علیه مخالفان را به شدت محکوم کردند و خواستار توقف فوری این اقدامات و آزاد کردن بازداشت‌شدگان سیاسی شدند. مرکز حقوق بشر بحرین همچنین از جامعه جهانی خواست به رژیم بحرین فشار بیاورد تا به کارشناسان مستقل بین المللی در زمینه حقوق بشر اجازه دهد در این موارد و دیگر اقدامات زورگویانه و انتقام جویانه تحقیق کنند.

سازمان عفو بین الملل نیز نگرانی شدید خود را از شرایط بد جسمانی نزار القاری عضو سابق جمعیت الوفاق که در پنجم ماه مه کنونی بازداشت شد ابراز کرد. وی از بیماری آسم رنج می‌برد، و در زندانهای رژیم برای اعتراف کردن به اتهاماتی دروغین در معرض شکنجه هایی شدید قرار دارد. این سازمان خواستار آزادی فوری وی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار