رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: فردی که با ایجاد کانال تلگرامی فروش لباس دست به کلاهبرداری می زد، توسط این پلیس دستگیر شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علی کریمی، گفت: در پی مراجعه شخصی به پلیس فتا مبنی بر واریز مبلغ دو میلیون ریال به حساب ادمین یک کانال تلگرامی جهت خرید لباس و عدم دریافت کالا، با توجه به اینکه در این پرونده احتمال کلاهبرداری اینترنتی متصور بود، با شکایت شاکی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان این پليس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات تخصصی، فنی و پلیسی متهم شناسایی و برای ارائه توضيحات به پليس فتا احضار شد، متهم نیز در بازجویی اولیه به سوءاستفاده از اعتماد شاکيه اعتراف و به بازپرداخت وجه کلاهبرداری شده اقدام کرد.

این مقام انتظامی گفت: خرید اینترنتی یکی روش‌های صرفه‌جویی در وقت و پول است، اما اگر خریدار نکات امنیتی را مورد توجه قرار ندهد، این فرصت مناسب تبدیل به یک تهدید می‌شود، به طوریکه به جای صرفه جویی در وقت باعث اتلاف وقت و ناراحتی‌‎های روحی خواهد شد.

کریمی افزود: بر همین اساس توصیه می‌کنیم در هنگام خرید کالا به سایت‌هایی مراجعه شود که حتما نشان اعتماد الکترونیک یا " ای– نماد"  داشته باشند، زیرا احتمال اینکه این فروشگاه‌ها دست به کلاهبرداری بزنند بسیار ضعیف است.
 
انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.