یاسوج؛

تولید بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ تن بذر اصلاح شده در کهگیلویه وبویراحمد

تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد از تولید۸ هزار و ۶۶۶ تن بذر اصلاح شده دراستان خبرداد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛  تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:تولید این مقدار بذر علاوه بر تامین نیاز کشاورزان استان به سایر استان‌ها هم صادر شده است.
تاج الدینی افزود:در زمینه تامین کود مورد نیاز تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲ هزار تن کود خرید و در استان ذخیره سازی شده است.
وی با اشاره به آغاز کشت پائیزه در استان اضافه کرد:پیش بینی می‌شود امسال با توجه بارش‌های خوب اخیر در استان بیش از صد هزار هکتار گندم دیم و آبی، بیش از ۳۲ هزار هکتار جو دیم و آبی و بالغ بر ۲ هزار وپانصد هکتار کلزا کشت شود.
 
تاج الدینی گفت:از زمان آغاز کشت پائیزه در استان تاکنون بیش از سی هزار هکتار گندم دیم وآبی، بالغ بر ده هزار هکتار جو آبی و دیم و ۴۰۰ هکتار کلزا کشت شده است.
وی مشاوره و ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان را از سیاست‌های کاری این سازمان برشمرد و افزود:بیش از ۲۰۰ نفر از کارشناسان این سازمان در نقاط مختلف استان مشغول ارائه خدمت به کشاورزان هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کاهش کشت محصولات آب بر و جایگزین کردن کشت محصولات کم مصرف را یکی دیگر از اولویت‌های کاری دانست و اضافه کرد:کاهش ۲ هزار هکتاری کشت برنج در سال جاری نسبت به پارسال و توسعه کشت گیاهان دارویی نظیر کینه وا، زعفران و کلزا در استان گواه این مدعا است.
 
انتهای پیام/د
تولید بیش از ۸ هزار تن بذر اصلاح شده در یاسوج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.