مدیر جهاد کشاورزی رودبار جنوب گفت: با اجرای طرح اصلاح نژاد 350 راس گاو بومی در این شهرستان اصلاح نژاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محسن سعیدی مدیر جهاد کشاورزی رودبار جنوب گفت: این طرح از مرداد سال گذشته تاکنون ادامه دارد و اصلاح نژاد به عنوان ابزاری در جهت بهبود کمی و کیفی تولیدات توانسته است بستر مناسبی برای افزایش راندمان تولید و بازده اقتصادی فراهم کند.

وی تصریح کرد: در این راستا نژادهای 2 منظوره با دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد نظیر تولید همزمان شیر و گوشت با کیفیت، سازگاری مناسب با طبیعت و آلودگی کمتر خاک در تنوع اقلیمی کشور می تواند نقش موثری در روند اقتصادی کردن تولید در واحدهای روستایی داشته باشد. 

وی گفت: نژاد سمینتال، نژاد 2 منظوره اقتصادی با قابلیت تولید شیر و گوشت بالاست که هزینه نگهداری آن در مقایسه با سایر نژادهای دامی بسیار پایین و برای دامداران با صرفه تر است همچنین این نژاد آرام، کم خوراک با قدرت تطابق با شرایط انواع آب و هوایی، طول عمر زیاد و مقاوم بودن به ورم پستان است.

مدیر جهادکشاورزی رودبار جنوب اضافه کرد: این نژاد به سیلوی ذرت علاقه مند است به گونه ای که بدون مصرف مواد کنستانتره ای با خوردن سیلوی ذرت و یونجه 18 تا 20 کیلوگرم شیر تولید می کند. 

وی گفت: افزایش بهره وری با گاوهای سمینتال به جای هلشتاین مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی است و با دستیابی به اهداف این طرح در آینده نزدیک شاهد ارتقای سطح تولیدات دامی از نظر کمی و کیفی خواهیم بود.

عشایر جنوب کرمان حدود یک میلیون و 200 هزار رأس دام در یک میلیون و 941 هزار و 954 هکتار از مزارع این خطه را در اختیار دارند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار