ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از بازداشت عامل و طراح ترور مولوی عبدالرحیم شاه آغا رییس شورای علمای پروان خبر می دهد.

عامل و طراح ترور رییس شورای علمای پروان بازداشت شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست عمومی امنیت ملی با نشرخبرنامه ای گفته است که ماموران این اداره؛ نصیر احمد فرزند محمد رحیم را که به تاریخ ۱۹ثور ۱۳۹۶ خورشیدی رییس شورای علمای ولایت پروان را در هنگام تدریس به شهادت رسانده بود، بازداشت کرده اند.

ریاست عمومی امنیت ملی درباره تاریخ و مکان دستگیری این فرد معلوماتی نداده است اما تاکید کرده است که این تروریست قصد ترور چند عالم دینی دیگر در کشور را نیز داشت.

امنیت ملی گفته است که این تروریست دو سال قبل توسط قاری محبوب در صف گروه تروریستی طالبان ولایت پروان توظیف گردیده بود تا یک تعداد از علما و بزرگان قومی را ترور کند.

منبع افزوده است:" این تروریست که ماین گذاری دارالعلوم پروان را که باعث شهادت مولوی عبدالرحیم‌شاه آغا رئیس شورای علما و مجروح شدن شش تن از حافظان قرآن‌کریم گردید، طراحی کرده بود".

ریاست عمومی امنیت ملی کشور تاکید کرده است که نصیر احمد با گروه اش در تلاش بود تا دیگر علما و بزرگان را ترور کنند که خوشبختانه بازداشت گردید.

گفتنی است که رییس شورای علمای ولایت پروان در انفجاری در دارالعلوم شهر چاریکار مرکز پروان زمانی که مشغول تدریس علوم دینی بود به تاریخ ۱۹ ثور کشته شد.

انتهای پیام/


برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.