ساری؛

آموزش همگانی برای سلامتی

مردم باید یاد بگیرند به تغذیه، بهداشت و سلامت روانی خود توجه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسن اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تشخیص سلامت روانی مانند سلامت جسمی نیست گفت: افرادی که دارای سلامت روانی هستند دارای حس مثبت می باشند و از چيزهايی که ياد گرفتند می توانند در رفع مشکلات استفاده کنند وجامعه ای که از سلامت روانی برخوردار باشد در ان نشاط بوجود می آید.

وی افزود: سلامت اجتماعی یعنی قوانین و استانداردهای جامعه را رعایت کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در گذشته بیش از ۱۵۰ خانه بهداشت استیجاری بود، گفت: در سال ۹۴ ظرف شش ماه ۱۵۰ خانه بهداشت احداث شد.

محسن اعرابی با بیان اینکه ۶۸ مرکز جامع سلامت در یکسال ساخته شد، افزود: ۸۰ خانه بهداشت، ۳۰ مرکز روستایی و ۳۰ مرکز شهری در حال احداث است.

وی با تاکید بر خود مراقبتی، گفت : مردم باید یاد بگیرند که به تغذیه، بهداشت و سلامت روانی خود توجه کنند.

اعرابی وضعیت سلامت دهان و دندان را در گذشته نامناسب دانست و افزود: در چهار سال اخیر تمامی کودکان زیر ۱۴ سال از خدمات دندانپزشکی استفاده کردند.

اعرابی وضعیت تغذیه را نامناسب دانست و افزود : استان مازندران رتبه نخست چاقی و اضافه وزن را دارد که باید اصلاح شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به بیماری های غیر واگیردار اشاره کرد و گفت: امروزه بیشترین آسیب را بيماری های قلبی و عروقی، ديابت و سرطان به جامعه وارد کرده است که ريشه در تغذيه نامناسب، بی تحرکی و مصرف دخانيات و بيماری های روانی دارد.

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار