ساری،

افسردگی 200 هزار نفر در مازندران

200 هزار نفر در مازندران از اختلال افسردگی رنج برند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسن اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همایش بزرگ استانی هفته سلامت با بیان اینکه افراد به سلامت جسم بیش از سلامت روان توجه می کنند، گفت: 200 هزار نفر از بزرگسالان در مازندران از اختلال افسردگی رنج برند.

وی از بیماری های قلبی و عروقی به عنوان یکی از خدمات برنامه تحول سلامت اشاره کرد و افزود: در این طرح میزان احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی بر اساس اطلاعات هر فرد از جمله سن، جنس، فشار خون و چربی خون پیش بینی می شود.

اعرابی از سکته های قلبی و مغزی به عنوان اولین و دومین عامل عمده مرگ در کشور یاد کرد و گفت: 45 درصد مردم مازندران به علت سکته های قلبی و مغزی جان خود را از دست می دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و بیماری های مزمن تنفسی از بیماری هایی است که ریشه در 4 عامل رژیم غذایی نامناسب، فعالیت فیزیکی ناکافی، مصرف دخانیات و مصرف الکل دارد.

اعرابی با بیان اینکه اختلالات روانی یکی از مسائل عمده کشور است، گفت: از هر 10 نفر در کشور، 4 نفر از بیماری های سلامت روان رنج می برند.

وی با بیان اینکه مردم مازندران در ابتلا به بیماری های دیابت، فشار خون و چربی خون پیشگام هستند، افزود: به همین منظور طرح خطرسنجی بیماری های قلبی در مازندران در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در طرح خطرسنجی، 3 بیماری سرطان سینه و سرطان دهانه رحم در زنان و سرطان روده بزرگ در مردان مورد تشخیص زود هنگام قرار می گیرد.

وی شناسایی و غربالگری بیماران مبتلا به دیابت، فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی و مراقبت و کنترل را اولین اقدام دانست و افزود: اصلاح تغذیه نامناسب، فعالیت بدنی ناکافی و مصرف دخانیات از اهمیت بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار