وزیر نفت سابق در شهرکرد؛

وضعیت اقتصادی کشور واقعاً آشفته است

وزیر نفت دولت نهم با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور واقعاً آشفته است، گفت:، ولی جوری وانمود می‌کنند که انگار گلابی‌های برجام رسیده و می‌خواهند بچینند.

وضعیت اقتصادی کشور واقعاً آشفته استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مسعود میرکاظمی امشب در همایش حامیان حجت‌الاسلام رئیسی در شهرکرد اظهار داشت: براساس آمار سال ۹۴، ۳۲. ۴ درصد از جمعیت شهر‌ها و ۲۴ درصد از جمعیت روستا‌ها زیر خط فقر قرار دارند.

وی با بیان اینکه امروز در شرایط خاص و ویژه‌ای هستیم، افزود: کشور ما یک کشور برخوردار است، وجود معادن بسیار، زمینه کشاورزی، دسترسی به آبهای آزاد، وجود جوانان انقلابی وتحصیل‌کرده و جاذبه‌های گردشگری از جمله دارایی‌های کشور است.

وزیر نفت دولت نهم با بیان اینکه دشمن به دنبال دسیسه‌های مختلف علیه کشور است، بیان کرد: تاکنون ۲۲۲ هزار نفر شهید شده‌اند، تصور می‌کنید دشمن با ۱۷ هزار شهید ترور دنبال چه چیزی در کشور می‌گردد؟

میرکاظمی با بیان اینکه اقتصاد اروپا و امریکا واقعاً از هم پاشیده است، خاطرنشان کرد: هزاران کتاب و مقاله خودشان چاپ کرده‌اند که به بن‌بست اقتصادی رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: رکودی که از سال ۲۰۰ آغاز شده هنوز ادامه دارد، امریکا چند برابر تولید ناخالص داخلی خود بدهی دارد.

وزیر نفت دولت نهم بیان کرد: چیزی که برای آن‌ها اهمیت دارد بحث انرژی و نفت است. انرژی‌های نوین نیازمند زمان طولانی برای جایگزینی هستند.

میرکاظمی با بیان اینکه آن‌ها می‌خواهند به هر نحوی بر جهان و به ویژه انرژی تسلط یابند، ادامه داد: در هر جایی که توانستند مدیریت کردند. در یمن، مصر، لیبی، در عراق قرارداد ۲۵ ساله‌ای منعقد کردند که به نوعی مالک نفت آنجا شده‌اند.

وی بیان کرد: کشور ایران معتقد است که باید الگوی اقتصادی براساس اسلام پیاده شود که بیداری اسلامی نیز این جریان را تشدید کرده است. برای آن‌ها سخت است که ایران را با این شرایط تحمل کنند.

وزیر نفت دولت نهم افزود: در سال ۹۲ اوباما رئیس جمهور امریکا اعتراف می‌کند نمی‌شود با تحریم با ایران مقابله کنیم که جریان برجام رخ می‌دهد.

میرکاظمی با اشاره به وضعیت اقتصادی امروز کشور گفت: وضعیت اقتصادی کشور واقعاً آشفته است، ولی جوری وانمود می‌کنند که انگار گلابی‌های برجام رسیده و می‌خواهند بچینند.

وی با اشاره به هزینه‌های دولت گفت: در طول ۳ سال گذشته هزینه‌های دولت ۶۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. سال ۹۱ هزینه‌های دولت ۸۹ هزار میلیارد تومان که در سال گذشته هزینه‌های دولت به ۲۰۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وزیر نفت دولت نهم بیان کرد: هزینه‌های جاری دولت در سال ۹۶، ۲۳۶ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی و به مجلس ارائه که در مجلس به ۲۵۲ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد. با افزایش هزینه‌های جاری دولت نقدینگی نیز افزایش که فشار آن بر اقشار ضعیف جامعه است.

میرکاظمی خاطرنشان کرد: با ادامه این روند تا پایان دولت دوازدهم، دولت ورشکسته می‌شود.

وزیر نفت دولت نهم با بیان اینکه هزینه‌های عمرانی کمتر از ۱۰ درصد شده است، گفت: پولی که به پروژه‌ها اختصاص می‌دهند حتی برای تعدیل پروژه نیز نیست، اما هر روز می‌روند و پروژه‌ها را افتتاح و با آن‌ها عکس یادگاری می‌گیرند.

میرکاظمی ادامه داد: واردات در این دولت از کشور چین به ۲. ۵ برابر افزایش و واردات خودرو به ۲ برابر افزایش یافته است. تمام بانک‌ها در این دولت ورشکسته شده‌اند. هر کجا که کم آوردند دست در صندوق ذخیره ملی بردند.

وی خاطرنشان کرد: به گزارش بانک مرکزی بدهی دولت به بانک‌ها به ۲۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده که بیش از مجموع بدهی دولت‌های گذشته است.

وزیر نفت دولت نهم با بان اینکه کمتر خانواده‌ای وجود دارد که نگوید که جوان بیکار دارد، تصریح کرد: تورم باعث بدبختی اقشار ضعیف شده. تمام بازارهای امریکای لاتین را از دست دادیم.

میرکاظمی افزود: هر زمانی که تهدید شدیم لیبرال‌ها سر کار بودند و هر زمانی که در اوج قدرت بودیم بچه‌های انقلابی سر کار بودند. با انتخاب صحیح امید واقعی را در کشور ترویج دهیم نه بی‌تدبیری و ناامیدی را.

منبع تسنیم

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.