سالانه 850 تن گیاهان دارویی در مازندران تولید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، فرزین فرهادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت : 19 گونه شناخته شده گیاهان دارویی در استان وجود دارد که با سطح کشت 773 هکتار و متوسط عملکرد هزار و 100 کیلوگرم در هکتار بیش از 850 تن محصول استحصال می شود.

وی با اشاره به کلاس آموزشی کشت گیاهان دارویی در روستای شهرودکلا شهرستان قائم‌شهر افزود: گیاهان دارویی بدلیل داشتن ماهیت طبیعی با بدن سازگاری بهتری دارند و در بیشتر مواقع فاقد عوارض هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه مصرف داروهای گیاهی در موارد مصرف طولانی و در بیماری‌های مزمن بسیار مناسب است، در خصوص رویکرد جامعه به گیاهان دارویی گفت: عوارض جانبی فراوان داروهای شیمیایی و ناتوانی پزشکی کلاسیک در درمان بیماری‌های مزمن از جمله آسم، دیابت، روماتیسم و فشارخون از دلایل گرایش مردم به این گیاهان است.

فرزین فرهادی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان و کشاورزان فرصت های خوبی دارد و گیاهان دارویی در بازار جهانی با اقبال عمومی خوبی مواجه است، بر اهمیت توسعه کشت گیاهان دارویی و جایگاه آن در اشتغالزایی و سلامت جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار