دومین جشنواره گل محمدی و گیاهان دارویی به مدت دو روز در منطقه دودانگه ساری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی ماهفروزی دبیر اجرای جشنواره گل محمدی و گیاهان دارویی گفت: این جشنواره با هدف توسعه سطح زیر کشت باغات گل و گیاهان دارویی، ایجاد ظرفیت جدید برای شناخت و بازار یابی برای توسعه سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی و گردشگری برگزار می شود.

وی افزود: آشنایی بیشتر مردم منطقه دودانگه و چهاردانگه از مزیت های اقتصادی و اشتغال در حوزه گل محمدی، تکنولوژی جایگزین برای گلاب گیری، توسعه سطح زمین های زیر کشت مخصوصا اراضی شیبدار، معرفی دقیق منطقه با قابلیت های آن به گردشگران داخلی و خارجی، توانمند کردن جامعه محلی ، دستیابی به تکنولوژی فر آوری مشتقات عصاره گل محمدی و گیاهان دارویی ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

دبیر اجرای جشنواره گل محمدی و گیاهان دارویی گفت: با بیان اینکه جشنواره امسال با تنوع بسیار زیادی نسبت به سال گذشته همراه خواهد بود، گفت: با برگزار جشنواره گل محمدی در سال گذشته ، امسال سطح زیر کشت و آمادگی باغداران برای کاشت این گونه ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته و شرکت بومی گل کاران و گیاهان دارویی تشکیل شد.

ماهفروزی گفت: دستگاه گلاب گیری نیمه صنعتی توسط شرکت باغداران گل محمدی خریداری شده که در روز جشنواره افتتاح خواهد شد و همچنین چند سرمایه گذار در حال سرمایه گذاری یا گذراندن مراحل اداری سرمایه گذاری در بخش گردشگری هستند.

وی از استقبال آژانس های گردشگری برای تور های گروهی و پیگیری های خانواده برای حضور و اقامت در دودانگه خبر داد و افزود: به نظر می رسد هم سرمایه گذاران بخش خصوصی و هم دولت شرایط حضور متفاوت در دودانگه را به عنوان یک مقصد کم نظیر در ایران باید مورد توجه قرار بدهند.

این جشنواره به مدت دو روز 21 و 22 اردیبهشت ماه سال جاری در روستاهای کنداک و مرگاب دودانگه ساری برگزار می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.