توجه به ابعاد مختلف شخصیت اندیشمند بزرگی همچون حکیم ابوالقاسم فردوسی در شرایط فعلی امری ضروری برای جامعه ایرانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه برگزاری روز ملی بزرگداشت فردوسی در گفت و گو با خبرنگاران گفت::باید همه ساز وکارهای تربیتی به خصوص در حوزه آموزش و پژوهش به احیای این فرهنگ و بررسی چنین شخصیت‌های بزرگی معطوف شود.

وی با بیان اینکه شخصیت‌های بزرگی مانند حکیم سخن سرای توس دارای جایگاهی والا و رفیع در حوزه ادب و تاریخ این سرزمین هستندافزود:اندیشه و شخصیت این حکیم بزرگ در ابعادی گسترده دارای تاثیراتی ماندگار است که تاکنون عمدتا این تاثیر در حوزه زبان و شعر فارسی است مورد توجه قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که ارتباطات از جهانی شدن هم فراتر رفته است، خوشبختانه ما توانسته ایم به نحو شایسته‌ای از فرهنگ و تمدن خود در برابر هجمه‌ها پاسداری و نگهبانی کنیم و بخش عمده‌ای از این توفیق را مدیون فردوسی و اثر جاودانه اش شاهنامه هستیم.

نوبخت با اشاره به اینکه حضور در چنین برنامه هایی کمترین خدمت به مردی بزرگ، چون فردوسی است، گفت: تاکنون فعالیت‌های خوب و برجسته‌ای در زمینه بزرگداشت فردوسی و تجزیه و تحلیل اثر سترگش، شاهنامه، انجام شده که جای قدردانی دارد.
انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.