طرح تعالی مدیریت مدرسه در 93 مدرسه استان سمنان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا جهان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در نشستی با مدیران مدارس استان سمنان  گفت : طرح تعالی مدیریت مدرسه در 93 مدرسه استان سمنان اجرا می‌شود که 18 هزار و 480 دانش‌آموز را در این مدارس سامان‌دهی می‌کند.

وی ارتقای سطح کیفی عملکرد آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان را یکی از اهداف مهم این طرح عنوان کرد و گفت: این طرح در تمام حوزه‌های پرورشی، فرهنگی، تربیتی، دانش‌آموزان دوره ابتدایی و متوسطه می‌تواند به اهداف اصلی که در نظام آموزش‌وپرورش کنونی موجود است برساند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه این طرح با رویکرد مدرسه محوری در 93 مدرسه استان سمنان اجرا می‌شود تصریح کرد: این طرح در بین دانش‌آموزان ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم، دانش‌آموزان گروه فنی و حرفه‌ای، کار و دانش و دانش‌آموزان استثنایی برگزار می‌شود.

وی افزود: از مجموع مدارسی که در طرح تعالی مدیریت مدرسه وارد شدند 24 مدرسه ابتدایی و 59 مدرسه در حوزه متوسطه دوره اول و دوم، 6 مدرسه از گروه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و 4 مدرسه دانش‌آموزان استثنایی در استان سمنان هستند.

جهان بیان کرد: از مجموع مدارسی که از حوزه متوسطه وارد این طرح شدند 39 مدرسه از دوره اول متوسطه و 20 مدرسه از دوره دوم متوسطه انتخاب شدند.

وی آموزش مهارت‌های زندگی در کنار دروس اصلی را یکی از برنامه‌های مهم این طرح دانست و تصریح کرد: از مجموع تعداد دانش‌آموزان شرکت‌کننده 6 هزار 416 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی،10 هزار و 696 دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوره اول و دوم، 937 دانش‌آموز از مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و 131 دانش‌آموز استثنایی در این طرح سامان‌دهی شدند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به برخی اقدامات انجام‌شده برای اجرای این طرح اضافه کرد: برای اجرای منظم این طرح و نتیجه‌گیری مطلوب از آن نیازمند همکاری و تعامل مدیران و معلمان در طول برگزاری طرح تعالی مدیریت مدرسه است.

وی از به‌کارگیری 37 مشاور مجرب در طول برگزاری این طرح خبر داد و گفت: 57 نفر برای ارزیابی و بررسی روند اجرای این طرح و نتایج حاصل از آن در حال فعالیت هستند.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار