میهمانی مرگبار با یک کشته و ٧٠ مسموم

میهمانان یک جشن عروسی در مریوان دو روز پس از خوردن شام عروسی، به دلیل مسمومیت غذایی راهی بیمارستان شدند. در این حادثه یکی از مصدومان جان خود را از دست داد و ١٩ نفر دیگر نیز بستری شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  میهمانان یک جشن عروسی در مریوان دو روز پس از خوردن شام عروسی، به دلیل مسمومیت غذایی راهی بیمارستان شدند. در این حادثه یکی از مصدومان جان خود را از دست داد و ١٩ نفر دیگر نیز بستری شدند. طبق آخرین آمار بقیه میهمانان به صورت سرپایی درمان شدند. درحال حاضر نیز آشپزخانه این تالار پلمپ شده و علت حادثه در دست پیگیری است.

پنجشنبه شب گذشته بود که یک مراسم عروسی در شهر مریوان و در یک تالار برگزار شد. میهمانان در این مراسم شرکت کردند و پس از خوردن شام و انجام مراسم راهی خانه‌های خود شدند. دو روز گذشت تا این‌که درنهایت شنبه بعد از ظهر همه میهمانان یک به یک به بیمارستان مراجعه کردند. آنها همگی دچار مسمومیت غذایی شده بودند که در این دو روز شدت یافته بود. بیمارستان‌های بوعلی و فجر مریوان شنبه شب پر بود از میهمانان عروسی که مسموم شده بودند. مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور درباره جزییات این حادثه  گفت: «شنبه شب گذشته در تماس با نیروهای اورژانس اطلاع داده شد که تعدادی از میهمانان مجلس عروسی در شهر مریوان مسموم شده‌اند. بلافاصله نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند. با حضور امدادگران مشخص شد که در مراسم عروسی که پنجشنبه شب در تالار عروسی در مریوان برگزار شده بود، تعدادی از میهمانان دچار مسمومیت غذایی شدند و به بیمارستان‌های این شهر مراجعه کردند. ٧١ نفر به بیمارستان‌های فجر و بوعلی مریوان مراجعه کرده بودند.»

به گفته سخنگوی اورژانس کشور، در این حادثه ٣١ نفر به بیمارستان فجر منتقل شدند که یک نفر از آنها جانش را از دست داد. همچنین ١٠ نفر در این بیمارستان بستری و ٢٠ نفر سرپایی درمان شدند. ٤٠ مسموم دیگر این حادثه نیز به بیمارستان بوعلی منتقل شدند که از این تعداد ٩ نفر بستری و ٣١ نفر مرخص شدند.» همچنین محسن ربی‌زاده، سخنگوی روابط عمومی اورژانس کشور گفت: «با توجه به گزارش‌های به دست آمده، مسمومیت غذایی به دلیل سرو زرشک پلو و مرغ بوده است. درحال حاضر نیز آشپزخانه این تالار توسط مسئولان پلمپ شده است و آزمایش یک نوع باکتری برای رسیدن به علت حادثه در دست پیگیری است.»

منبع:شهروند
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار