تمامی فعالیت های طرح سالم سازی دریا باید با پیوست فرهنگی همراه باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، احدجاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه طرح دریا را به بخش خصوصی واگذار می کنیم و نمی گوئیم چه انتظاراتی از مجری طرح داریم گفت: اگر قرار بر اعطای مجوز در حوزه دریا است باید فرد دریافت کننده مجوز، پیوست فرهنگی و تبلیغی نیز ارائه دهد.

وی با بیان اینکه اگر تلاش داریم مردم یک تفریح حلال در سواحل دریا داشته باشند باید مسائل فرهنگی مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: برنامه ریزی برای طرح سالم سازی دریا نباید به تعداد غریق ختم شود.

معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان مازندران گفت: آموزش، تجهیز و ساماندهی استقرار ناجیان غریق، ارائه خدمات مطلوب به گردشگران باید در طرح دریا مورد توجه باشد.

جاودانی افزود: باید بررسی شود که در مدت برگزاری طرح دریا چه مسائلی به باورهای بومی مردم آسیب می رساند؛ باید شاخصی برای ارزیابی این مهم وجود داشته باشد.

علیرضا یونسی رستمی معاون سیاسی٬ امنیتی استاندار مازندران نیز با بيان اينكه اجرای طرح‌های ساماندهی دریا از اول خرداد آغاز می شود.گفت: جلسات مرتبط با مديريت ساحل در ماه رمضان برگزار و فرمانداران شهرستان های ساحلی در اين خصوص توجيه شدند.

وی با بیان اينكه تابلوهای هشدار دهنده در حال تهيه است و در محل طرح ها نصب خواهد شد، افزود: به طرح هايی كه استانداردهای لازم را دارا نباشند اجازه بازگشايی داده نمی شود.

رييس ستاد ساماندهی طرح های دريای مازندران بر بهره گيری از ظرفيت سواحل بمنظور شكوفايی اقتصادی شهرهای ساحلی و تقويت عوايد اقتصادی دريا تاكيد كرد و گفت: راه اندازی بازارچه ها در كنار سواحل و بوم گردی روستايی جدی گرفته شود.

یونسی افزود:مطالبات ناجيان غريق و آمار بالای غريق از جمله نتايج عدم وجود مديريت صحيح در اين حوزه بود كه با پيگيری های صورت گرفته كل مطالبات ناجيان پرداخت شد و در سال 93 آمار غريق نسبت به سال 92 بميزان 52 درصد كاهش يافت.

معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: برای ساماندهی و بهسازی سواحل برخی شهرهای استان 8 ميليارد تومان اعتبار تخصيص يافت.

وی با اشاره به اينكه در هيچ نقطه استان تظاهر به امر روزه خواری نبايد صورت گيرد، افزود: اماكنی كه به بيماران سرويس می دهند بايد كاملا شئونات و مقررات تعيين شده را رعايت كنند.

انتهای پیام/آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار