احتمال فروپاشی دولت ائتلافی اتریش و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور

صدراعظم اتریش امروز اعلام کرد وزیر خارجه «بلندپرواز» این کشور دولت ائتلافی حاکم را به مرز فروپاشی کشانده است.

احتمال فروپاشی دولت ائتلافی اتریش و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، «کریستیان کرن» صدراعظم اتریش از حزب چپ‌گرای «سوسیال‌دموکرات»، امروز (یک‌شنبه)، اظهار داشت «سباستین کورتز»، وزیر امور خارجه "بلندپرواز" این کشور (از حزب محافظه‌کار مردم)، دولت ائتلافی را به مرز فروپاشی کشانده است. 

در صورتی که رایزنی‌های دو حزب حاکمِ سوسیال‌دموکرات و محافظه‌کار به نتیجه نرسد، دولت ائتلافی اتریش منحل خواهد شد و این کشور باید انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار کند. 

انتخابات زودهنگام پارلمانی اتریش فرصت مغتنمی را برای اعضای حزب راست‌گرای پوپولیست «آزادی» این کشور فراهم خواهد کرد تا یک سال پس از شکست نامزد این حزب در انتخابات، زمام امور را در این کشور به‌دست گیرند. حزب آزادی در نظرسنجی‌های اخیر از دو حزب مردم (خلق) و سوسیال‌دموکرات پیشی گرفته است. 

کرن در گفتگو با شبکه تلویزیونی ORF، پیش‌بینی کرد انتخابات پارلمانی این کشور پاییز آینده برگزار شود. وی پیش‌تر با برگزاری انتخابات زودهنگام مخالفت کرده و خواستار ادامه تلاش‌ها برای ادامه کار دولت ائتلافی حاکم شده بود.  


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار