پرافتخارترین کوهنورد ایرانی گفت: ما منتظر پنجره هوایی دوم خواهیم ماند تا بتوانیم به امید خدا با اطمینان و ایمنی بیشتری صعود کنیم.

 
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عظیم قیچی‌ساز کوهنورد مشهور کشورمان در آستانه فتح قله لوتسه قرار دارد و در صورت صعود به این قله به باشگاه هشت هزار متری ها می پیوندد و در جمع 15 رکورددار جهان قرار می گیرد.
 
قیچی ساز  در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت صعود خود به قله لوتسه اظهار کرد: حدود سه روز است که در کمپ اصلی قله های لوتسه و اورست هستیم، طبق گزارش‌های هواشناسی روز ۲۶ اردیبهشت سرعت باد در ارتفاع بالای هشت‌هزارمتری کم خواهد بود.  
 
وی افزود: روز جمعه ۲۲ اردیبهشت گروهی عازم کمپ‌های بالا شدند تا در صورت امکان روز ۲۶ اردیبهشت به‌همراه شرپاها مسیر را طناب‌ثابت گذاشته و قله را فتح کنند. من و دوستانم با این گروه همراه نشدیم، چون ثابت‌گذاری همراه با صعود، زمان‌بر و پرخطر است و توقف‌های پی‌در‌پی برای کسی که از اکسیژن مصنوعی استفاده نمی‌کند باعث سرمازدگی اعضای بدن می‌شود.  
 
کوهنورد مشهور کشورمان ادامه داد: کوهنورد در نتیجه ما منتظر پنجره هوایی دوم خواهیم ماند تا بتوانیم به امید خدا با اطمینان و ایمنی بیشتری صعود کنیم. پنجره هوایی دوم طبق پیش‌بینی (اگر درست باشد و تغییر نکند) حدود اوایل خرداد است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار