مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: 15 آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت شده استاندارد در زمینه‌های مختلف در استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی در جلسه بررسی مشکلات آزمایشگاه‌ها که در اداره استاندارد اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: 15 آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت شده استاندارد در زمینه های مختلف در استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

وی گفت: در سال گذشته گواهی نامه تایید صلاحیت 5 آزمایشگاه همکار در استان اردبیل در کمیته فنی تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار، مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به نظر این کمیته رای به صدور گواهی آنها داده شد.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل افزود: در سال 95 گواهی نامه 9 واحد تمدید صلاحیت و پنج آزمایشگاه همکار جدید نیز تایید صلاحیت شد.

علایی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 15 آزمایشگاه معتبر همکار استاندارد در استان اردبیل در زمینه‌های مختلف صنایع غذایی، اوزان و مقیاس‌ها، ساختمانی و معدنی، شیمیایی و نازل‌های عرضه سوخت مایع در حال فعالیت و رصد تخلفات مختلف هستند.

وی افزود: در راستای اصل 44 قانون اساسی و برون سپاری بخش تصدی گری و با هدف اشتغال‌زایی مناسب در استان، آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده در استان فعالیت می‌کنند.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل با اشاره به نظارت مستمر اداره کل استاندارد بر فعالیت‌های این آزمایشگاه‌ها یادآور شد: پنج آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت شده در سال 95 در زمینه‌های مصالح ساختمانی، کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی، اندازه‌شناسی قانونی، بازرسی و آزمون دوره‌ای سیلندرهای فولادی بدون درز و گوهرشناسی بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.