استاندار قزوین گفت: سد چنگوره آوج پس از ۱۵ سال تکمیل و آبگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی در بازدید از این سد افزود: احداث سد خاکی شهدای خرقان (چنگوره) در شهرستان آوج که ۱۵ سال پیش آغاز شده و تکمیل آن به دلیل کمبود اعتبارات ناتمام مانده بود به زودی آبگیری می‌شود.
 
استاندار با انتقاد از بوروکراسی اداری که مانع از تکمیل و بهره برداری این طرح شده است، گفت: باید قوانین دست و پاگیر‌ی را که مانع بهره برداری از این طرح‌های مفید می‌شود رفع کرد.
 
همتی افزود: اتمام این پروژه حدود ۱۵ سال به دلایلی از جمله کمبود اعتبارات نیمه کاره ر‌ها شده است و در نتیجه حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی منطقه از آب این سد بی بهره مانده اند که باید پرسید چه کسی خسارت ناشی از عدم بهره برداری به موقع از این سد را در این سال‌ها باید پاسخگو باشد؟
 
وی خطاب به مشاور و پیمانکار این طرح گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان قزوین اعتبار تکمیل این پروژه تخصیص یافته است و باید هر چه سریعتر با استفاده از نیرو‌ها و امکانات بیشتر این طرح را تا پایان سال به آبگیری رساند.
 
سد خاکی روستای چنگوره با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان آوج قرار دارد.
 
این سد ۳۳ متر ارتفاع و تاج آن ۴۸۷ متر طول دارد، حجم مخزن این سد ۲۸۵ متر مکعب است و با بهره برداری یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی منطقه را آبیاری می‌کند.
 
احداث سد خاکی چنگوره مقدار زیادی از روان آب هایی را که هم اکنون به رودخانه خررود و شور و در نهایت به عنوان هدررفت به دریاچه نمک سرازیر می‌شود مهار می‌کند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.