معلمان می‌توانند با شناسایی دانش آموزان ناتوان در یادگیری آن‌ها را به مراکز تشخیص ناتوانی در کودکان ارجاع دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، دکتر مجید قدمی معاون وزیر آموزش و پرروش و رئیس سازمان استثنایی در همایش تجلیل از معلمان نمونه خراسان رضوی برگزاری طرح معلم معلمان را یک تحقیق طولی معرفی کرد و گفت: با این که شهید مطهری پس از انقلاب عمر زیادی نکرد، اما تاثیرات شگرفی بر نظام جمهوری اسلامی داشت.

وی با بیان این که یک معلم باید زمان شناس، ساده گو و مخاطب شناس باشند افزود: شهید مطهری نیز ملقب له همین شاخص‌ها بود و برای داشتن آموزگارانی بهتر باید این معلم فیلسوف را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرروش و رئیس سازمان استثنایی با اشاره به تالیف کتاب تعلیم و تربیت با نگاه اسلامی توسط شهید مطهری گفت: در این کتاب رسالت معلمان در کلاس درس و عمل آن‌ها و همچنین شرح فضای یک مدرسه نمونه آورده شده که نیاز است تمامی معلمان حداقل یک بار این کتاب را مطالعه کنند.

قدمی افزود: با تاکید بر انگیزه‌های درونی معلمان در امر تعلیم و تربیت افزود: در این که آموزش و پرروش با چالش‌های زیادی رو به رو است شکی نیست؛ اما آموزگاران با داشتن انگیزه‌های درونی در کنار تمام چالش‌ها و معضلات به بهترین شکل ممکن در نظام تربیتی کشور نقش آفرینی می‌کنند.

وی گفت: یک معلم نمونه باید بر روانشناسی مخاطبف یادگیری، تدریس تسلط کافی داشته باشد و در کار اشراف علمی به موضوع درسی دانش آموزان را سطح بندی کند.

معاون وزیر آموزش و پرروش و رئیس سازمان استثنایی با بیان این که همه دانش آموزان کلاس درس در یک سطح قرار ندارند؛ تقسیم بندی سطوح را برعهده معلمان دانست و تصریح کرد:متاسفانه ارزش یابی توصیفی باعث شده است که دقت در حوزه تفاوت سطوحی دانش آموزان کاهش یابد که با ایجاد مراکز منطقه‌ای تشخیص ناتوانی در کودکان در راستای رفع این مشکل برآمدیم.

قدمی با بیان این که معلمان می‌توانند با شناسایی دانش آموزان ناتوان در یادگیری آن‌ها را به مراکز مذکور ارجاع دهند گفت: ۵۵۰ مرکز تشخیص ناتوانی در کودکان در دولت گذشته تاسیس شد که به همت دولت کنونی با افزایش دو برابری به تعداد ۳۰۰ مرکز رسید.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.