وزارت کشور ایتالیا اعلام کرد مردی که مظنون به ارتباط با مهاجم حمله تروریستی برلین بوده است را از این کشور اخراج کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز شنبه، وزارت کشور ایتالیا اعلام کرد این کشور یک تبعه تونسی را که مظنون به برقراری ارتباط با عامل حمله تروریستی برلین بوده است، اخراج کرد. این حمله در سال گذشته میلادی انجام شد و در پی آن 12 نفر جان خود را از دست دادند.

وزارت کشور ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد این مرد 36 ساله در بخش جنوبی جزیره سیسیل – محلی که مهاجم حمله برلین در آنجا برای مدتی بازداشت بوده است – زندگی می‌کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، این مرد یک تلفن به مهاجم حمله تروریستی برلین داده است و پس از آن، این دو نفر با یکدیگر در ارتباط بوده اند. انیس عامری – مهاجم حمله تروریستی برلین – پس از انجام این حمله، به ایتالیا بازگشت و به ضرب گلوله پلیس میلان به هلاکت رسید.

بازرسان پس از شنود تماس‌های تلفنی دیگر فرد تونسی، دریافتند وی با دیگر مظنونان ارتباط با گروه‌های تندرو در تعامل بوده است و قصد داشته است به صورت غیرقانونی به فرانسه مهاجرت کند.

نیروهای پلیس ایتالیا نیز وی را شناسایی و دستگیر کرده و با پروازی او را به تونس بازگرداندند.

وزارت کشور ایتالیا همچنین اعلام کرد از ژانویه سال 2015 تا کنون، 174 فرد مظنون به داشتن ارتباط با گروه‌های تروریستی از این کشور اخراج شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار