قانونگذاران آلمانی در پی حمله به بازار کریسمس در برلین خواستار افزایش تدابیر امنیتی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی حمله تروریستی به بازار کریسمس برلین، قانونگذاران آلمانی از هر حزب و جناحی خواستار اعمال قدرت بیشتر دولت در اخراج پناهجویانی شدند که درخواست پناهندگی آنها پذیرفته نشده است. علاوه بر این، برخی خواستار نظارت بیشتر بر این پناهجویان شدند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، پس از حمله یک تروریست با کامیون به بازار کریسمس وعده داد در صورت نیاز قوانین جدیدی را اعمال خواهد کرد. وی به دلیل نوع سیاست های مهاجرتی خود در زمینه پذیرش پناهجویان مورد انتقاد شدید احزاب سیاسی مختلف آلمان قرار گرفته است.

مظنون 24 ساله حادثه حمله به بازار کریسمس یک پناهجوی تونسی بود که پیشتر با درخواست پناهندگی وی موافقت نشده بود. وی روز جمعه در شهر میلان به ضرب گلوله پلیس ایتالیا کشته شد. 

متحدان محافظه کار مرکل در ایالت «بایرن» خواستار اختیارات بیشتر برای نیروهای امنیتی و پلیس و افزایش تبادل اطلاعات میان آنها شدند. آنها در گزارشی خواستار فراهم شدن مقدمات لازم برای دستگیری افراد خطرناک شدند. 

براساس این گزارش، سازمان های امنیتی باید قادر به نظارت بر تک تک پناهجویان جوانی باشند که در خطر انحراف قرار دارند. همچنین این گزارش خواستار نظارت بیشتر بر روند خروج پناهجویانی شده که با درخواست پناهندگی آنها موافقت نشده است.

علاوه بر این، حزب سبز آلمان نیز خواستار استفاده بیشتر از دوربین‌های مدار بسته برای نظارت بیشتر بر اماکن عمومی شده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار