معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بر لزوم نظارت برساخت و ساز و استحکام ساختمان‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمد مقدوری با حضور در مناطق زلزله زده شهرستان‌های تربت جام و فریمان از روند اقدامات صورت گرفته در روستاهای زلزله زده دوسنگ، قلعه سرخ و یکه پسته در تربت جام و الغور، دوقلعه براشک و سرچشمه، بازدید کرد.

وی دراین بازدید در گفت و گو با مردم و مسئولان بیش از هرمساله، بر لزوم نظارت بر ساخت و ساز، استحکام واحدهای احداثی، مشارکت مردمی و تسریع در تحویل دهی واحد‌ها تا مهرماه تاکید کرد.

معاون استاندارهمچنین در مراسم کلنگ زنی احداث پایگاه سلامت روستای الغور این پروژه را اقدامی مناسب و مطلوب دانست و افزود:دولت مبلغ ۵۰ میلیون ریال کمک بلا عوض و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با سود ۴ درصد را در اختیار متقاضیان بازسازی قرار می‌دهد، همچنین برای مکان نگهداری دام‌ها در مواردی که تخریب شده باشد با تائید بنیاد مسکن و بنا برمصوبه دولت، مبلغ صد میلیون ریال تسهیلات با نرخ ۴ درصد پرداخت میشود.

وی ضمن قدردانی از خدمات بنیادمسکن، از برنامه ریزی در ۳ بخش برای بازسازی مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: بخش اول بازسازی است. بخش دوم عملیات بهسازی روستاهاست. بخش سوم نیز توانمندسازی این روستا‌ها در زمینه معیشت و اقتصاد خواهد بود.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان نیز دراین مراسم با قدردانی از مساعدت و همراهی دولت با این بنیاد در بازسازی مناطق زلزله زده به ضرورت حذف هزینه تعهد محضری متقاضیان تسهیلات اشاره کرد و فراهم شدن امکان ضمانت زنجیره‌ای آن‌ها از یکدیگر، برای دریافت تسهیلات از بانک عامل را مناسب ارزیابی کرد.

موسوی نیاافزود: قسط اول کمک بلاعوض از شنبه ۲۳ اردیبهشت، برای متقاضیان بازسازی که مدارک خود را کامل کرده اند، امکان پرداخت دارد.

وی بیان کرد: تا کنون آواربرداری ۵۹۵ واحد آسیب دیده در شهرستان‌های: تربت جام، فریمان، سرخس و مشهد به اتمام رسیده است.
انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.