وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اقدامات و تلاش های انجام شده در دولت یازدهم، 24 هزار تخت بیمارستانی به تخت های بیمارستانی کشور افزوده شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازبجنورد؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  امروز در افتتاح بیمارستان امام حسن (ع) در جمع خبرنگاران خراسان شمالی گفت: در ابتدای تشکیل این دولت، قول داده بودیم تا 21 هزار تخت بیمارستانی جدید به شمار تخت های بیمارستانی سطح کشور افزوده شود اما اکنون خرسند هستیم که بیش از این تعهد، اقدام شده است. 

وی افزود: اکنون سه هزار تخت بیمارستانی، بیش از آنچه قول داده شده بود به تخت های بیمارستانی کشور افزوده شده است. 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه هم اکنون با کمبود ۷۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور مواجه هستیم، گفت: برای افزایش آن دولت به‌تنهایی نمی‌تواند اقدامی انجام دهد به همین منظور به کمک بخش خصوصی در هر استان نیازمند هستیم

وی همچنین از تلاش های رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برای به انجام رسیدن اهداف در حوزه های مختلف بهداشت و درمان قدردانی کرد و گفت: در این استان میزان رضایت مندی مردم از عملکرد ها در حوزه بهداشت و درمان 80 درصد گزارش شده است که این نشان از تلاش های مسئولان و توجه به ارتقای خدمات دارد.

هاشمی گفت:با ساخت بیمارستان های جدید بجنورد و شیروان 540 تخت به تخت های درمانی استان خراسان شمالی اضافه شده است.

وی عنوان کرد : کلنگ بسیاری از پروژه هایی که اکنون افتتاح می شود از قبل خورده بود و اگر به روال عادی پیش می رفت ،20 سال برای بهره برداری زمان می برد بطور مثال هفته گذشته بیمارستانی در محروم ترین منطقه کشور که 18 سال پیش کلنگ خورده بود افتتاح شد.

گلمکانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی امروز  در مراسم افتتاح بیمارستان امام حسن (ع) گفت: نتیجه مثبت افزایش فضاهای زیرساختی حوزه سلامت، بهداشت و درمان به‌طورقطع طی چند سال آینده مشخص خواهد شد که این با همکاری‌های لازم و بر اساس اخلاق انجام‌شده است.

وی افزود: تاکنون آنچه را که وزارت بهداشت از علوم پزشکی خراسان شمالی انتظار داشته محقق شده، به‌طوری‌که در تمام شهرهای استان مراکز جامع سلامت تشکیل‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه  در حال حاضر برای ۵۰ درصد از مردم استان پرونده سلامت تشکیل‌شده است.اظهار کرد : در ۶ ماه نخست امسال پرونده سلامت برای سایر افراد تشکیل و کامل خواهد شد.

انتهای پیام/آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.