مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون 8 مرگ مغزی در استان رخ داده است که از این تعداد اعضای 6 نفر اهدا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ ساسان عباسی گفت: از این 8 مرگ مغزی در استان خانواده هر 8 نفر رضایت به اهدای عضو دادند اما دو نفر شرایط اهدا را نداشت یکی پسر بچه 3 ساله بود که قبل از اهدا فوت کرد و دیگری نیز به خاطر از بین رفتن اعضای داخلی شرایط اهدا را نداشت.

وی بیان کرد: از این 6 اهدای عضو در استان 22 عنصر برداشت شد که 20 عنصر به 20 نیازمند عضو در کشور اهدا شد و اکنون همه این افراد در صحت و سلامتی زندگی می کنند.

مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه از این 20 عنصر 4 مورد آن در استان اهدا شده است گفت: از نظر اهدای عضو مردم نوع دوست کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت و بر اساس شاخص های مورد نظر رتبه اول را در کشور دارد.

عباسی افزود: دلیل آن وجود مردم نوع دوست، فداکار و با اخلاق است که این کار انسانی را انجام می دهند.

وی اظهار کرد: انتظار می ورود همان گونه که این انسان های نوع دوست و فداکار در چنین کارهایی پیش قدم هستند و هر جا که نیاز است حمایت می کنند بیماران صعب العلاج را نیز ببینند و در این راستا گام بردارند که باعث افزایش شادی در جامعه و استان شوند.

انتهای پیام/غ
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.