ارتقا نظارت بهداشتی بخش خصوصی مستلزم قطع ارتباط مالی مسئولین فنی بهداشتی وصاحبان کشتارگاهها ،مراکز بسته بندی و کلیه مراکز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، دکتر مینا قاضی زاده رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در جلسه اجرای ماده 19 ایین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی استان کرمان ، ارتقاء نظارت بهداشتی بخش خصوصی را مستلزم قطع ارتباط مالی مسئولین فنی بهداشتی وصاحبان کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی و کلیه مراکز عنوان کرد.
وی بیان داشت : با توجه به ابلاغ دستورالعمل جدید اجرای ماده 19 ایین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی و لزوم تعیین نماینده کارفرمایان استان جهت شرکت در کمیته هماهنگی این جلسه با حضور صاحبان کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی استان برگزار و موارد مندرج در دستورالعمل مورد بحث قرار گرفت.
دکتر قاضی زاده در ادامه گفت: با توجه به اینکه یکی از وظایف دامپزشکی ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه و تأمین فرآورده های خام دامی سالم و بهداشتی می باشد، اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح سطح بهداشت عمومی جامعه نیز ارتقاء خواهد یافت.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان بیان داشت: نماینده مسئولین فنی بهداشتی استان نیز در جلسه دیگری تعیین و بزودی اولین کمیته هماهنگی در استان جهت روند هماهنگ اجرای دستورالعمل تشکیل خواهد گردید.
مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به ظرفیت و توانمندی بالای نیروی انسانی در حوزه مسئولین و بازرسین بهداشتی در استان اظهار امیدواری نمودند که با اجرای ماده 19 آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی مسائل و مشکلات همکاران این بخش کاسته شود .
و در پایان این جلسه پس از تبادل نظرهای فنی و کارشناسی مقرر شد، اداره کل دامپزشکی استان با در نظر گرفتن نقطه نظرات انجمن‌های صنفی مسئولین فنی و کارفرمایی و با همکاری نظام دامپزشکی استان کرمان نسبت به اجرایی کردن هر چه سریعتر و کاملتر دستورالعمل اجرایی ماده 19 آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی اقدام نماید.
لازم به ذکر است در دستور العمل ماده 19 آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی به منظور اعمال نظارت بهینه بر فعالیت مسئولین فنی بهداشتی و عدم ایجاد وابستگی مالی آنها به صاحبان و متصدیان واحد تحت نظارت، دریافت وجه از واحدها و پرداخت حقوق مسئولین فنی بهداشتی براساس دستورالعملی خواهد بود كه توسط سازمان و با همكاری سازمان نظام دامپزشكی تهیه و ابلاغ می گردد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار