استاندار اصفهان گفت: طبق برنامه توسعه پنج ساله استان در قالب طرح آمایش سرزمین جذب سالانه 10 میلیون نفر گردشگر داخلی و یک میلون گردشگر خارجی پیش‌بینی شده‌است.

رسول زرگرپور در حاشیه آیین افتتاح مجموعه گردشگری آرتینا در کاشان در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: روند انجام‌شده در استان نشان می‌دهد که امکان تحقق این موضوع را داریم.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان را از لحاظ گردشگری می‌توان در میراث فرهنگی نه گردشگری مذهبی  فق ط با شیراز مقایسه‌کرد گفت: این استان به لحاظ گردشگر فرهنگی نه گردشگری مذهبی در کشور و مقیاسه با استان فارس رتبه نخست را دارد.

به‌گفته‌وی،بحث گردشگری، یکی از مزیت‌های بسیار مهم استان اصفهان و کاشان است به همین دلیل در برنام توسعه پنج ساله استان در قالب طرح آمایش سرزمین دو هدف اصلی به‌عنو ان محور توسعه آن در نظرگرفتیم.

استاندار اصفهان،علم و فناوری، گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی را دو هدف اصلی برشمرد و افزود: علم و فناوری که از طریق ایجاد کریدور علم و فناوری در استان اصفهان مقدمات اجرایی آن انجام  شده‌است و در بحث گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز شهر اصفهان در سال گذشته توسط یونسکو به‌عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب شد.
زرگرپور، حل مشکلات بین‌المللی در قالب برجام در چهار سال گذشته را تاکیدکرد و گفت:
حدود یک میلیون نفر گردشگر خارجی طی این چهار سال از اثرها و بناهای تاریخی این استان دیدن کردند.

وی،ورود 950 هزار نفر گردشگر خارجی  طی چهارسال گذشته به استان اصفهان را تصریح‌کرد و گفت:استقبال گردشگران خارجی از بازدید استان به‌گونه‌ای بود که از 65 هزار نفر در طول سال 92 شروع شد و این رقم تا سال 95 به 330 هزار نفر رسید.

به‌گفته‌وی،65تعداد هزار نفر در تمام طو ل سال 92 گردشگر از استان اصفهان بازدید کرد اما امسال فقط  در فروردین حدود 85 هزار نفر از   آثار دیدنی این استان بازدید کردند که این آمار رشد هشت برابری در چهار سال اخیر را نشان می‌دهد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه این روند رشد ادامه خواهدداشت اظهارداشت:همه برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد تاسیسات زیربنایی شامل هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز بوم‌گردی و  و  گردشگری انجام و در حال اجرا است تا بتوانیم پاسخگو باشیم.

شایان ذکر است:استاندار اصفهان در شب مبارک میلاد امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف و  نیمه شعبان برای شرکت در شورای اداری، افتتاح مرحله اول طرح دهکده گردشگری آترینا (شرکت نشاط آوران سیلک) شامل حمام سنتی، استخر،سونا، جکوزی، سالن بدنسازی و قهوه‌خانه، آغاز عملیات اجرایی باند دوم جاده کاشان – بادرود و  بهره‌برداری از هتل سنتی راهب به شهرستان کاشان سفرکرده‌بود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.