مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: مبارزه با آفت موسوم به ملخ مراكشی از 14 ارديبهشت ماه امسال در مزارع شهرستان پارس آباد آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی اکبر حسنیان افزود: مبارزه با آفت ملخ مراكشی در قشلاق هايی مانند احمدلو ،آلاپاپاق ،وايری دره سی و...ادامه دارد و در مجموع 600هكتار از مزارع و مراتع اين شهرستان تا الان عليه اين آفت سم پاشی شده و همچنان ادامه دارد نوع مبارزه با آفت ملخ مراكشی را شيميايی (محلول پاشی) بوده و با انجام اقداماتی چون كپسول برداری در مناطق آلوده به تخم ملخ صورت گرفته و در سال جاری سطح مبارزه با آفت ملخ مراكشی در شهرستان پارس آبادبسيار كاهش يافته است.

وی گفت: مبارزه شيميايی عليه آفت ملخ مراكشی همچنان درمنطقه ادامه دارد و پيش بينی می شود، امسال نيزسطح مبارزه به 6 هزار هكتار برسد و البته درسال گذشته نيزحدود 6 هزار هكتار از مزارع و مراتع اين شهرستان مبارزه شيميايی عليه اين آفت صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد افزود: با توجه به اقدامات پيشگيرانه و مبارزاتی كه در چند سال اخير عليه آفت ملخ مراكشی در اين شهرستان انجام شده است سطح مبارزه به 6 هزار هكتار كاهش يافته است.

حسنیان گفت: شهرستان پارس آباد به دليل داشتن شرايط آب و هوايی خاص مركز ملخ های شاخک بلند و كوتاه از جمله ملخ مراكشی و آسيايی است و شناسايی كانون های تحم ريزی ملخ ها و اجرای به موقع عمليات سمپاشی موجب دفع خطر حمله ملخ ها به مراتع و مزارع شد، كمبود بارندگی و خشک شدن علوفه مراتع در منطقه عامل اصلی هجوم ملخ می باشد.

وی افزود: به اطلاع دامداران و عشاير منطقه پارس آباد می رساند كه ضمن همكاری با گروه های دفع ملخ از چرانيدن احشام و رها كردن دام های خود به اراضی سمپاشی شده حداقل به مدت يک هفته پرهيز نمايند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.