مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: پرداخت تسهیلات این بانک به صادرکنندگان در سال گذشته نسبت به سال 94 افزون بر 50 درصد رشد داشته است و در سال جاری نیز افزایش خواهدداشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی صالح‌آبادی، در حاشیه آیین افتتاح بانک توسعه صادرات ایران شعبه کاشان در گفت و گو با خبرنگاران گفت:

33 پرداخت هزار میلیارد تسهیلات ریالی این بانک در سال گذشته به صادرکنندگان بود که این رقم 20 هزار میلیارد ریال در سال 94 بود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و درراستای کمک به صادرات کشور این رقم در سال جاری نیز افزایش داشته‌باشد.

به‌گفته‌وی،علاوه بر افزایش پرداخت تسهیلات ارزی در سال جاری افزایش خدمات ارزی در حوزه‌های ال سی، ضمانت‌نامه و نقل و انتقال وجوه به صادرکنندگان نیز جزو برنامه‌های امسال بانک توسعه صادرات ایران است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، با تاکید بر اینکه این بانک یک بانک دولتی است و اصلا انگیزه ای برای ایجاد سودهای آن چنانی در آن ندارد گفت: تنها هدف این بانک گسترش صادرات کشور است.

صالح‌آبادی، حمایت، گسترش و کمک به صادرات کشور و پس از آن سودآوری را اولویت نخست بانک توسعه صادرات ایران تاکید کرد و گفت: مجموعه‌های اقتصادی و از جمله این بانک نباید زیان ده باشد، همه باید سودآور باشد و ما هم اگر بخواهیم عرض اندام کنیم و صورتهای مالی را به بانکهای خارجی ارائه دهیم نباید زیان ده باشیم چون بانکهای خارجی با ما همکاری نخواهند کرد

وی در پایان با اشاره به افتتاح شعبه بانک توسعه صادرات ایران در کاشان به‌عنوان معدود شهرستانهایی که شعبه در آن ایجاد شده است اظهارداشت:افتتاح این بانک که فقط در مرکز استان‌ها شعبه دارد با توجه به ظرفیت صادرات آن به ویژه در زمینه فرش و گلاب، در این شهرستان است.

شایان ذکر است: بانک توسعه صادرات ایران شعبه کاشان که از دو سال قبل با عنوان باجه به متقاضیان خدمات ارائه می کرد به عنوان چهل و یکمین شبعه بانک توسعه صادرات ایران افتتاح شد.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.