مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: نرخ سود 15 درصد علت نبود تمایل مردم به سپرده گذاری در این بانکی است که در زمینه تامین مالی صادرات غیرنفتی کشور فعالیت دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی صالح‌آبادی، درآیین افتتاح بانک توسعه صادرات ایران شعبه کاشان با اشاره به اینکه بانک توسعه صادرات ایران یک بانک کاملا دولتی است گفت: این بانک در حوزه نرخ، کمترین نرخ را در شبکه‌های بانکی کشور دارد که کارشناسان می توانند این ادعا را بررسی کنند.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلاتی هم که از منابع خود بانک به صادرکنندگان پرداخت می شود بین 16 تا 18 درصد است افزود: اگر صادرکننده نمونه و دارای سابقه مثبت در زمینه صادارت باشد تسهیلات به وی با نرخ 16 درصد در اختیار او قرار می گیرد.

به‌گفته‌وی، بانک توسعه صادرات ایران سپرده محور نیست و به همین علت کمتر کسی در این بانک سپرده گذاری می کند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، تصریح کرد: منابعی که پیشتر از صندوق توسعه ملی در اختیار بانک توسعه صادرات ایران قرار می گرفت، بیش از 16 درصد بود اما از اواخر سال گذشته این منابع 11درصد در اختیار متقاضیان صادرکنندگان قراردادهمی‌شود.

صالح‌آبادی، اظهارداشت:بانک توسعه صادرات ایران به صورت تخصصی در زمینه تامین مالی صادرات غیرنفتی کشور فعالیت می کند.

وی، سپرده دیگر این بانک با نرخ 16 درصد را یادآو رشد و گفت: صندوق توسعه ملی از مرداد سال گذشته این نوع سپرده را نزد بانک توسعه صادرات ایران سپرده گذاری کرد.

به‌گفته‌وی، اگر بتوان این نرخ را به 11 درصد تبدیل کرد امکان خوبی برای پرداخت تسهیلاتبا نرخ مناسب به صادرات کنندگان فراهم می‌شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران،پرداخت تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران را ارزی و ریالی خاطرنشان‌کرد و گفت: نرخ تسهیلات ارزی در این بانک حدود 6 درصد است که به شکل یورو و درقالب سرمایه در گردش پرداخت می شود.

صالح‌آبادی، فراهم‌شدن امکانات و ظرفیت‌های خوبی برای کشور در پسام برجام را تاکیدکرد و گفت:مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران بازشدن سوئیفت swift «انجمن ارتباط مالی بین بانکی بین‌المللی است» را تاکیدکرد و گفت: هم اکنون با آن کار می کنیم و با بانک‌های مختلف رابطه کارگزاری داریم البته ادعا نمی کنیم با بهترین بانک‌ها کار می کنیم چون با بانک‌های بزرگ رابطه کاریمان صد درصد برقرار نشده است.

صالح‌آبادی، اظهار امیدواری کرد با سطح روابط بانکی که هم اکنون ایجاد شده بتوان خدمت بهتری را به تولیدکنندگان و صادرکنندگان ارائه داد.

وی با بیان اینکه شرایط بانک توسعه صادرات ایران با دو سال قبل قابل مقایسه نیست، افزود: شرایط این بانک به گونه‌ای بود که هیچ جایی حساب فعال نداشت یعنی پولهای بانک در حساب رسمی بانک نبود اما امروز با بیش از 30 حساب فعال در بانکهای مختلف با 122 بانک رابطه کارگزاری برقرار کرده ایم.

نماینده مردم کاشان و آران وبیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با تاکید بر فعالیت شعب همه بانکهای کشور در این منطقه گفت: برخی از بانکها دارای سرپرستی و برخی نیز دارای معاونت مقیم است.

سیدجواد ساداتی‌نژاد اظهار کرد: انتظار این است که بانک توسعه صادرات ایران نیز در کاشان کارگشا و بتواند مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان رابرطرف کند.

وی میزان فرش صادرات فرش کاشان در سال گذشته را 120 میلیون دلار بیان کرد و افزود: این مقدار فرش از گمرک کاشان به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

شایان ذکر است: بانک توسعه صادرات ایران شعبه کاشان که از دو سال قبل با عنوان باجه به متقاضیان خدمات ارائه می کرد به عنوان چهل و یکمین شبعه بانک توسعه صادرات ایران افتتاح شد.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.